Évfordulós torta

Már jó néhány éve nem szántam elég időt arra, hogy egy "normális" tortát süssek. Elsődleges szempont mindig, hogy minél hamarabb kész legyen. Mert vagy sok a dolgom még mellette, vagy csak a délután egy részét tudom rászánni. Most, hogy közeledett a 23. házassági évfordulónk, kinéztem egy vonzó receptet, s igen elszánt voltam, hogy én azt meg fogom sütni szombat délután. Mást nem csinálok, hanem tortát sütök. Úgy adódott, hogy mást csináltam. 😃 Most volt idő virágokat venni, s ha már ott voltak, egész délután azokat tettem-vettem, ültetgettem, csinosítgattam a ház elejét. Ez is meglett, viszont évfordulós torta -hát, csak egy gyors lett. Kavart tészta, puding, csoki a tetején.



A laphoz:
  • 3 tojás
  • 20 dkg cukor
  • 1 csomag vaníliás cukor
  • 25 dkg liszt
  • 1 csomag sütőpor
  • 1 dl olaj
  • 1 dl tej
Az öntethez:
  • 10 dkg cukor
  • 1,5 dl kávé
A krémhez:
  • 2 csomag tejszínízű pudingpor
  • 1 tojás
  • 6 dl tej
  • 4 evőkanál cukor
  • 10 dkg vaj
A tetejére:
  • 10 dkg étcsokoládé 
  • 5 dkg vaj
Így készült:
A tésztához előbb elkevertem a tojásokat a cukorral, vaníliás cukorral, majd hozzáadtam a lisztet, sütőport, olajat, s miután ezekkel is simára kevertem a masszát, két részletbe belekevertem a tejet.
Kikent tortaformába borítottam a masszát, s 175 fokos sütőben tűpróbáig sütöttem.
Míg sült, az öntethez való cukrot karamellizáltam, majd ráöntöttem a kávét és kis lángon addig főztem, míg a cukor feloldódott,
A pudingot is megfőztem: előbb a pudingporokat kevertem el a tojással és kevés tejjel, majd a többi tejet és cukrot is hozzáadtam, s kis lángon, állandóan kavargatva sűrűre főztem. Mikor levettem, azon forrón elkevertem benne a vajat.
A közben megsült lap tetejéről levágtam egy keveset, hogy egyenes legyen a teteje - nekem mindig púposra sülnek a tortaformában a tortalapok.
A lapot tányérra tettem, köré pattintottam a tortaforma oldalát. Úgy melegen rálocsoltam a kávés öntetet, majd ráborítottam a pudingot s elsimítottam. Hagytam kicsit hűlni, levettem a karimát. A csokit a vajjal gőz fölött felolvasztattam, s bevontam vele a torta tetejét. Itt-ott letessékeltem a csokit a torta oldalára.

Meglepően finom lett, mindenki elégedett volt a "gyorstortával" .  A tortalap nem piskóta ugyan, de finom, puha, jó az állaga és szépen szeletelhető. A krém finomabb, krémesebb lenne, ha a vajat a cukorral kikavarva, majd belekanalazva a pudingot módon készítjük.
Mikor fogok végre egy délutánt tortasütésre szánni? Fogalmam sincs. Talán majd ha nyugdíjas leszek s az unokáimnak sütögetek...

7 megjegyzés:

  1. Nagyon szép és finom tortát sütöttél e jeles napra :-) Nagyon sok boldogságot kívánok nektek, és még nagyon-nagyon sok szép együtt töltött évet szeretetben, megértésben, egészségben!

    VálaszTörlés
  2. Finom lehetett ez az évfordulós torta! Még sok boldog együtt töltött évet kívánok Nektek!

    VálaszTörlés
  3. Boldog évfordulót! A torta pedig csodásan néz ki, vonzó szelet! :-) teller-cake

    VálaszTörlés
  4. Isteni a torta! Még nagyon sok boldog együtt töltött évet kívánok!! :)

    VálaszTörlés

Gesztenyekrémes szelet

 Boldog új évet kívánok Mindenkinek! Meg békéset, sikerekben és egészségben dúskálót. Tegnap szántam rá magam, hogy nézzek rá a blogra, s ha...