Pudingos meggyes pite

Számomra ez -lett- egyik legfinomabb meggyes süti. Réges rég kinéztem a receptet (innen), de mostanáig nem került rá sor. Még mindig van néhány üveg meggy tavalyról -pedig már rég a kamrában a friss, azaz idei is-, abból került ebbe is.

Hozzávalók:
A lapokhoz:

  • 45 dkg liszt
  • 12 dkg cukor
  • csipet só
  • 25 dkg margarin
  • 1 tojás
  • 3 evőkanál tejföl
  • 1 csomag sütőpor
  • 1 citrom lereszelt héja
A töltelékhez:
  • 2 kis üveg magozott meggy (2×4 dl-es)
  • 7 dl meggylé
  • 2 csomag vaníliás pudingpor
  • 3 evőkanál cukor
  • +porcukor beszórni
Így készült:
A meggyet leszűrtem. A levéből kimértem 7 dl-t. Nem volt egészem annyi, kipótoltam vízzel.
A pudingporokat elkevertem kevés meggylével, majd hozzáadtam a többit is. A cukorral sűrűre főztem- állandó kavargatás közepette. Mikor kész volt, belekevertem a meggyszemeket. Míg hűlt, elkészítettem a tésztát.
A lisztet, sót, cukrot, sütőport elmorzsoltam a margarinnal. Hozzáadtam a tojást és annyi tejfölt, hogy összeálljon a tészta. 
Két részre osztottam. Egyik felét kinyújtottam, kikent tepsibe tettem. Ráborítottam a tölteléket, úgy langyosan, majd befedtem a másik kinyújtott lappal.
180 fokos sütőbe tettem. Addig sütöttem, míg a teteje világosra pirult.
Kihűlés után porcukorral szórtam be és szeleteltem.
Tényleg finom volt, omlós tésztájú süti, lágy töltelékkel. 
Kicsit azért eltértem az eredeti recepttől, de így is teljes mértékben rendben volt a süti. 
Ezzel a tésztával bármilyen pite készíthető: almás, szilvás, túrós...

2 megjegyzés:

Gesztenyekrémes szelet

 Boldog új évet kívánok Mindenkinek! Meg békéset, sikerekben és egészségben dúskálót. Tegnap szántam rá magam, hogy nézzek rá a blogra, s ha...