Kávékrémes kocka

 Mindig úgy gondolom, majd következő héten szánok egy kis időt a kismillió elkészített, megörökített recept lejegyzésére. De aztán eljön a jövő hét is a maga gondjaival, s megint odázom. De most magam mögött négy "pihenős" nappal úgy érzem, itt az ideje. Sütöttem, főztem, majd kirándultunk; aztán megint konyhai ténykedés, vendéglátás, majd újra bevettem magam kedvenc helyiségembe, mert hát a gyerekeket is fel kell pakolni. Mondjuk már nagyon irtózom a sok dobozolástól- leginkább azért, mert mikor erre kerül sor, megint kiürül a ház. 

Ezt a sütit is tegnap sütöttem, magunknak is, gyerekeknek is. 


Hozzávalók:
A lapokhoz:
  • 40 dkg liszt
  • csipet só
  • 2 púpozott evőkanál kakaó
  • 15 dkg margarin
  • 15 dkg porcukor
  • 2 nagy tojás
  • 1 dl tej
  • 1 csomag szalalkáli
A krémhez:
  • 2 csomag vaníliás pudingpor
  • 1 evőkanál őrölt kávé
  • 2 evőkanál cukor
  • 6 dl tej
  • 25 dkg vaj
  • 15 dkg cukor
  • + a tetejére 5 dkg csokoládé, 1 evőkanál olaj
Így készült:
A tejben elkevertem a szalalkálit.
A lisztet, sót, kakaót, cukrot elvegyítettem, elmorzsoltam a margarinnal. Hozzáadtam a két nagy tojást és a szalalkális tejet. Összegyúrtam. Kicsit (inkább nagyon) ragacsos lett, ezért nagy csipet liszttel megszórva átgyúrtam, így kezelhetőbb lett.
Pihent egy órányit, mert közben más is készült, de ez nem feltétlenül szükséges.
A tésztát 3 részre osztottam, lisztezett deszkán mindegyiket tepsi méretűre nyújtottam (enyém 28×32 cm-es). Tepsi hátán 180 fokon kisütöttem. Hamar sül, 6-8 perc elég neki. Úgy állapítottam meg, hogy kész, hogy megnyomva a tetejét, már nem puha, nyers.
A krémhez a pudingporokból, kávéból, 2 evőkanál cukorból pudingot főztem. Sűrűn megkevergetve hagytam kihűlni.
A vajat a cukorral elkevertem, hozzákanalaztam a kihűlt pudingot. A kész krémet ketté osztva, megtöltöttem a lapokat.
A tetejét a gőz fölött felolvasztott csokival csorgattam be.



Nagyon szeretem a szalalkális lapokat, mégis ritkán sütök. Arra vigyázni kell, mikor kinyitjuk a sütő ajtaját, igencsak csípős forróság árad ki, ne tegyük ki neki a szemünket. De nagyon finom, puha, omlós lapok lesznek. A krém meg ráadás benne... 
Teljesen bevonható csokival, csakis előnyére válhat. Kis díszítéssel meg akármelyik ünnepen szerepeltetheti magát.



6 megjegyzés:

  1. Kedvemre való finomságot sütöttél! Már régóta készülök kávés krémmel tölteni süteményt a szalalkális tészta is kedvenc. Nagyon guszta!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm szépen! Nagyon finomak a kávés sütik, legalábbis számomra- aki kávérajongó, bár igyekszem nem túlzásba vinni.

      Törlés
  2. Nagyon jól néznek ki, biztos gyorsan fogytak.
    Gondolom ti is jót kirándultatok a hosszú hétvégén, mi is túráztunk, két alkalommal is 😊.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm szépen! Persze, hogy gyorsan fogytak, mert több, mint felét odapakoltam a gyerekeknek! :-)
      Egy napon kirándultunk, jó nagyot, közel 20 km-t gyalogoltunk a Börzsönyben. Itt-ott a tavasz jelei is megmutatkoznak már...

      Törlés
  3. Én is nagy kávérajongó vagyok! Ez a süti is ízlene! :)

    VálaszTörlés
  4. Kedves Melinda! Megsütöttem, nagyon finom. Igaz, változtattam, mert a fiam tejfehérje allergiás, így a tej kimaradt belőle, és a krém se kávé volt ezúttal, hanem a mézes zserbó fajta, de akkora volt a siker, hogy morzsa se maradt belőle, pedig azt hittem, tudok adnia szomszédasszonynak. Köszi a receptet.

    VálaszTörlés

Málnás szelet

 Minél hosszabb ideig nem írok, annál nehezebb visszatérni. Már  a címadásnál is bajban voltam! :D Végül úgy döntöttem, nem cifrázom túl.  N...