Diós hókifli

Nem is olyan rég volt, hogy először sütöttem hókiflit, s rögtön Lányom kedvencévé vált. Azóta volt ismétlés is, de mindig szilvalekvár került bele. Ezúttal dióval szerettem volna tölteni. Már hozzáláttam a tészta összeállításához, amikor jött az ötlet, hogy abba is kerüljön dió. Így kívül-belül diós lett, s nem is lett rossz:-)

Hozzávalók:
A tésztához:

  • 50 dkg liszt
  • nagy csipet só
  • 25 dkg margarin
  • 1 nagy evőkanál zsír
  • 1,5-2 dl tejföl
  • 10 dkg darált dió
A töltelékhez:
  • 15 dkg darált dió
  • 3-4 evőkanál cukor
  • 3-4 evőkanál lekvár
  • vaníliás porcukor a forgatáshoz
Így készült:
A lisztet, sót elmorzsoltam a margarinnal és zsírral. Hozzáadtam a diót és kanalanként a tejfölt. Annyit, hogy összeálljon a tészta, gyúrható legyen.
1 órányi pihentetés után 10 gombócra osztottam.
A töltelékhez a diót a cukorral és a lekvárral összekevertem. Narancslekvárt használtam, de a sárgabarack is tökéletes. Annyi lekvár került bele, hogy összeálljon a dió.
A tésztagombócokat egyenként kerekre nyújtottam, 8-ba vágtam, majd megtöltöttem a lekváros dióval, felsodortam, kiflivé hajlítottam. 
Sütőpapírral bélelt tepsibe rakosgattam, 180 fokos sütőben pirulásig sütötem.
Még azon forrón vaníliás porcukorba forgattam.


A vasárnapi süti szerepét töltötte be a hókifli, amikor is meggyújtottuk a 3. gyertyát az egy hét késéssel elkészült adventi "koszorún". S bármilyen hihetetlen, következik a 4. gyertya, s már nyakunkon is a karácsony. Mindig nagy izgalommal és nagy tervekkel készülök rá, amiből aztán töredéke valósul meg. De a konyhai teendőket -sütés, főzés- nem hagyom háttérbe szorulni:-)
Most felszusszanhatok egy kicsit, ugyanis a néhány nap megspórolt szabadságot élvezem. Azért ülök itt:-) S kiélvezhetem a konyhám adta lehetőségeket!



10 megjegyzés:

  1. Nagyon finom!
    Boldog karácsonyt!

    VálaszTörlés
  2. Finom kiflik, hasonló a havasi kiflihez. Nálunk is fog készülni az ünnepekre:-)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Hajni, köszönöm! Kiváló süti az ünnepekre, mindenki szereti, előre elkészíthető, mutatós...

      Törlés
  3. Nagyon szép képeket készítettél, és a "koszorútok" is nagyon szép! A kifli pedig nagyon fincsi lehet :-)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm, Katalin! Finom bizony, legalábbis a fogyási ráta ezt mutatta:-)

      Törlés
  4. Így dióval csakis isteni lehetett :)

    VálaszTörlés
  5. A nagy kedvencem, csinoskákat készítettél. Nagyon szép az adventi koszorútok, hangulatosak a fotóid.

    VálaszTörlés
  6. Jó ötlet volt a tésztájába is diót tenni, így még finomabb lehet! :) Igazi karácsonyi sütike, nagyon guszta! :)

    VálaszTörlés

Gesztenyekrémes szelet

 Boldog új évet kívánok Mindenkinek! Meg békéset, sikerekben és egészségben dúskálót. Tegnap szántam rá magam, hogy nézzek rá a blogra, s ha...