Túró Rudi szelet

Az este sütöttem, s mire hazajöttem a munkából, három kis szelet maradt belőle. Még jó, hogy előtte készítettem fotót róla:-)
Eredetileg őzgerinc formában készített, Túró Rudi nevezetű süti lenne, de úgy gondoltam, kicsit növelve az adagokat, tepsiben sütve kiadósabb lenne. Így sem volt kellőképpen...
Volt házi túróm, abból készült. 2,5 liter házi tejből 60 dkg túró lett. Igaz, ha még hagyom kicsit csepegni, nem nyomott volna annyit a mérleg. Éppen azért, mert még kissé lucskos volt, egy kanállal több grízt tettem bele. Szárazabb túróhoz elég lenne 3 evőkanállal.

Hozzávalók:
A lapokhoz:

  • 30 dkg liszt
  • 15 dkg cukor
  • 1 mokkáskanál szódabikarbóna
  • 15 dkg margarin
  • 1 tojás
  • 1-2 evőkanál tejföl
  • 2 evőkanál kakaó
A töltelékhez:
  • 60 dkg túró
  • 20 dkg cukor
  • 1 csomag vaníliás cukor
  • 1 citrom lereszelt héja
  • 3 tojás
  • 4 evőkanál gríz
  • 1 csipet só
A tetejére:
  • 10 dkg étcsokoládé
  • 2 evőkanál olaj
Így készült:
A lapokhoz való lisztet, cukrot, margarint elmorzsoltam, majd a többi hozzávalóval összegyúrtam. A két evőkanál tejfölt egyből beletettem, sok lett. Lehet, egy is elég, mert kellett még kevés lisztet gyúrni hozzá, hogy ne legyen lágy, ragacsos a tészta. 
Míg elkészült a töltelék, a tésztát pihenni hagytam.
A túrót villával áttörtem, majd hozzáadtam a cukrot, vaníliát, citromhéjat, grízt, tojások sárgáját. Összekevertem. Felvertem a tojások habját csipet sóval, majd a túrókrémbe kevertem. 
A tésztát két részre osztottam. Az elsőt tepsi méretűre nyújtottam. (28×34 cm-es). A tepsit kikentem, úgy helyeztem bele a lapot. Rásimítottam a túrókrémet, befedtem a másik kinyújtott lappal.
180 fokra előmelegített sütőben kisütöttem. Addig sütöttem, míg a tetejét kissé megnyomva nem volt lágy. A másik támpont a szélen kilátszó túrókrém megpirulása. 
Mikor kihűlt, bevontam a gőz fölött, az olajjal felolvasztott csokival.
Azt hiszem, az első mondat elárulta, milyen finom lett a süti. Persze ha már túrós, biztos siker nálunk.
A gyerekeim, sőt még a Férjem is nagy Túró Rudi rajongók. Én meg szívesen vettem nekik, abból a meggyőződésből, hogy egészségesebb, mint más édesség, ne adj' Isten, nyalóka, ami feketelistán van nálunk. Meg is lepődtem, mikor hallottam, hogy az iskolai büfék tiltólistájára szándékozzák tenni. (Vagy már meg is tették? Nincs ilyen irányú tapasztalatom, nálunk nincs büfé az iskolában, szerencsére.). No de miért? Utánanéztem.  A benne lévő túró nagy része túró ugyan, de a bevonat az nem csoki, hanem kakaós bevonómassza, ami hidrogénezett növényi zsírokból készül. Na ez a bibi. De a Túró Rudiról azért sem mondunk le, főleg az ilyen tepsiben sütöttről:-)

30 megjegyzés:

  1. Mi is őzgerincformában szoktuk sütni, ügyesen átkonvertáltad tepsis sütire, így kiadósabb, és ráadásul nagyon mutatós is lett! :) Miután a Túró Rudi nálunk is nagy kedvenc, mentem is a receptet! :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Hankka, köszönöm! Én még nem sütöttem az őzgerinces változatot, bár ettem már. Csak a forma más. Örülök, hogy elnyerte a tetszéseset!

      Törlés
  2. Óóó, de guszta! Még szerencse, hogy már alszik a lányom. :DDD Persze magamtól is tudom, hogy ezt (is) meg kell süssem Tőled! :)))

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Csilla, köszike:-))) Az én gyerekeim is olyan kis rábökősek:-) Néha megkönnyítik a dolgom, máskor meg nem győzöm ecsetelni, ezt most, éppen most miért nem tudom megsütni.

      Törlés
  3. Úúúú, de nagyon jól néz ki! Azt üzeni, hogy "készíts el minél hamarabb"...:)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Tünde, köszönöm! Megtette az üzenet a hatását?

      Törlés
  4. Még nem sütöttem ilyet, de nagyon tetszik :)
    A túró rudit mi is nagyon szeretjük. Ennél sokkal ártalmasabb dolgokat is megeszünk, úgy gondolom, úgyhogy nem szeretnék lemondani róla, de kösz hogy írtál róla.....

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Katalin, érdemes megsütni!
      Úgy gondolom, ma már elkerülhetetlen, hogy egészségtelen dolgokat is együnk. A Túró Rudi szerintem nyugodtan ehető.

      Törlés
  5. Érzem, jó a recept, túrós bármilyen formában jöhet! :)

    VálaszTörlés
  6. Nem is csodálom, hogy ráraboltak... :))) Vittem a receptet, köszönet. :)

    VálaszTörlés
  7. Én sem csodálkozom, hogy így "eltűntek" a szeletek.:)) Nagyon jól néz ki!

    VálaszTörlés
  8. Mutatós is, finom is! Egy újabb kipróbálásra váró recept:-)

    VálaszTörlés
  9. Imádom ezt a sütit, 20 éve kértem el a receptet a volt sógornőmtől - ők sütötték mindig. Én két őzgerincformában szoktam sütni, de nem mindig, attól függ, hogy milyen sütiket sütök még mellé. :) ...és nem fogod elhinni, legalább 2 hónapja szeretném megsütni megint, most is itt áll hozzá a hűtőben 1 hete a túró - néztem is, hogy holnap már el kell készítenem, mert lassan lejár a túró ideje. :-))
    Nagyon ötletes a tepsis változat is, megennék egy szeletet! De hát már neked is alig jutott... ;-))

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Gabriella, akkor azóta talán meg is sütötted.
      Hogy nekem nem maradt, az nem baj, én úgyis többnyire csak megkóstolom a sütiket. Ritkán eszem belőle sokat, de azért néha vannak falási rohamaim:-) Ezúttal nem volt.

      Törlés
  10. Nem ismertem az őzgerincest sem, de nagyon tetszik. Minden, ami túrós, jöhet nekünk. Mindenképpen felveszem a listámra, kíváncsi leszek nálunk milyen gyorsan fog eltűnni:)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Trollanyu, én is kíváncsi vagyok:-) De majd úgyis beszámolsz a blogodon.

      Törlés
  11. Nagyon guszta!Azt hiszem az őzgerinces változatot sütöttem meg egyszer, valóban nagyon finom!

    VálaszTörlés
  12. Imádom a turó rudit, s szerintem ezt is imádnám:)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Kati, szerintem is:-) Túró Rudit majszolni más ugyan, de ez a süti sem utolsó!

      Törlés
  13. Szia Gerdi. Mégis kb. mennyi ideig kell sütni? Előre is köszi a választ. :)
    Tóth Klára

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Kedves Klára, lehet, elkéstem a válasszal? Mivel az én sütőmön nem lehet időt állítani, így a kukucskálós módszert használom. Nem tudok neked pontos időt mondani, fél óra talán... A biztos, ha ellenőrződ. ha már nem lágy a tészta megnyomva a tetejét, akkor jó. A kakaós tészta jobban feladja a leckét ebből a szempontból, mert nem látszik, mikor pirult meg.
      Sok sikert a sütéshez! Gerdi

      Törlés
  14. Hát én ma keresgéltem mit kellene sütnöm,a túró rudidnál le ragabzam. Most van a sütőben köszi.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Nagyon szívesen! :-) Remélem, jól sikerült!

      Törlés

Gesztenyekrémes szelet

 Boldog új évet kívánok Mindenkinek! Meg békéset, sikerekben és egészségben dúskálót. Tegnap szántam rá magam, hogy nézzek rá a blogra, s ha...