Diós aprósütik

Igencsak közeledik karácsony, s mindamellett, hogy szabadságon vagyok, még nem jutottam el idáig. Nem úgy a konyhába, a sütő közvetlen közelébe:-) Tegnap szinte egész nap ott élvezkedtem, kisebb megszakítással, míg elvittem a gyerekeknek a sütit az iskolába, betekintettem az adventi vásárra, aztán folytattam ott, ahol abbahagytam.
Most számolgatom, hatféle apróság készült. Mind közül nekem ez ízlett a legjobban, ezért ezzel kezdem:-)


Hozzávalók:

  • 50 dkg liszt
  • 18 dkg darált dió
  • 20 dkg porcukor
  • csipet só
  • 1 teáskanál vaníliás cukor
  • 25 dkg margarin
  • 2 nagy tojás
  • 10 dkg étcsokoládé, 2 evőkanál olaj
  • lekvár
  • felezett dió
Így készült:
A lisztet, sót, cukrot, vaníliás cukrot, diót elmorzsoltam a margarinnal, majd hozzáadtam a tojásokat, összegyúrtam. 
1-2 órai pihentetés után kinyújtottam, korongokat szaggattam belőle, 175 fokon világosra sütöttem.
Miután kihűltek, egy részét kettesével összeragasztottam lekvárral, s gőz fölött olajjal felolvasztott csokoládéba mártottam. Egy részének a közepére csokit cseppentettem, s felezett diót nyomtam rá, a többi Leányzó kérésére úgy maradt díszítetlen.



7 megjegyzés:

  1. Diós linzert elég régen sütöttem, szeretem ezt is :) Sütöttem sima, klasszikus linzert különböző figurákat, kókuszosat is tervezek, a tejszínes, tojásmentes mézesem begyúrva pihen a hűtőben, a mézes korongok is készen vannak, krémmel csak ünnep előtti napon töltöm be... Szépen haladok én is!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Vicuska, nagyon ügyes vagy:-) Én kevésbé, mert az ünnepre csak holnap fogok neki sütni, mézest, hókiflit, habcsókot. Ezek már elfogytak, ugyanis más célból sütöttem őket. Iskolába vittem a gyerekeknek, adventi vásárba is jutott belőlük, meg a munkatársaimnak. Most gyűjtöm az energiát az előttem álló feladatokra:-)))

      Törlés
  2. Nagyon szépek lettek és finomak is lehetnek. De jó neked, hogy már így előrehaladtál a sütéssel. Én ma kezdem a mézes sütéssel, és ha lesz még erőm, vaníliás kiflit is csinálok. Túl nagy sütés-főzés idén nem lesz nálunk, és azt hiszem újdonság nem is fog készülni, amit a glogomra tehetek.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm, Katalin!
      Dehogyis haladtam előre, még csak holnap látok neki az ünnepi sütésnek! Ne is süssél-főzzél sokat, inkább pihenj minél többet.

      Törlés
  3. Nagyon kis dekoratívak, meghiszem, hogy finom volt! :-)

    VálaszTörlés

Gesztenyekrémes szelet

 Boldog új évet kívánok Mindenkinek! Meg békéset, sikerekben és egészségben dúskálót. Tegnap szántam rá magam, hogy nézzek rá a blogra, s ha...