Tiramisu szelet

Ma sütöttem. Már vágytam valami krémesre, ami könnyű is egyben. Olyan lett. :-)

Hozzávalók:

  • 6 tojásos piskóta
  • 50 dkg mascarpone
  • 5 evőkanál cukor
  • 1 evőkanál vaníliás cukor
  • 1 dl kávé + 0,5 dl víz
  • 2 evőkanál rumaroma
  • 4 dl tejszín
  • 1 evőkanál kakaó
Így készült:
A 6 tojásból a szokásos módon piskótát sütöttem. Hagytam kihűlni, majd vízszintesen 2 lapra vágtam.
A mascarponét elkevertem a cukorral és vaníliás cukorral. A tejszínt felvertem, majd több részletben a sajtkrémhez kevertem.
A kávét, vizet, rumaromát összekevertem. Felével meglocsoltam egyik piskótalapot, rákentem a krém kicsit több, mint felét, majd befedtem a másik lappal. Meglocsoltam a maradék kávéval, rásimítottam a maradék krémet. 
A tetejére szitáltam a kakaót, majd hűtőbe tettem. 2-3 óra múlva szeleteltem.
Kissé lágy lett a töltelék, így maszatolós süti lett. Tiramisu módjára tanácsos kanállal enni. De annál finomabb!

2 megjegyzés:

Gesztenyekrémes szelet

 Boldog új évet kívánok Mindenkinek! Meg békéset, sikerekben és egészségben dúskálót. Tegnap szántam rá magam, hogy nézzek rá a blogra, s ha...