2015. szeptember 20., vasárnap

Csíkos szelet

Tegnap nagyon elszámoltam magam az idővel. Azt hittem, több időm marad sütni, hogy valami finom krémes is készülhet, de nem, csak egy kevertet sikerült összehozni. Persze a tejbegrízt megfőztem a krémhez. Betettem a hűtőbe, hogy majd ma elkészül a tervezett süti. El is készült, bár nem a tervezett. Kakaós szalalkális lapokat sütöttem, s azt töltöttem meg.

Hozzávalók:
A lapokhoz:

  • 35 dkg liszt
  • 10 dkg cukor
  • 5 dkg kakaó
  • 10 dkg vaj
  • 1 tojás
  • 1 csomag szalalkáli
  • 1 dl tej
  • 1-2 evőkanál tejföl
A krémhez:
  • 5 dl tej
  • 1 evőkanál vaníliás cukor
  • 1 evőkanál cukor
  • csipet só
  • 5 evőkanál gríz, púposan mérve
  • 15 dkg vaj
  • 15 dkg cukor
Így készült:
A tejből a sóval, vaníliás cukorral, 1 evőkanál cukorral és grízzel tejbegrízt főztem. Nem lett nagyon sűrű, de hűlés közben még keményedik. Ha túl keményre főzzük a tejbegrízt, nem lehet majd jól elkeverni a vajjal. Hagytam kihűlni, közben időnként megkevertem.
A tésztához valókat tálba tettem, kivéve a tejfölt. A szalalkáli úgy került bele, hogy előtte feloldottam az 1 dl tejben. 
Összegyúrtam, közben annyi tejfölt tettem hozzá, hogy összeálljon a tészta, de kemény legyen.
15-20 percet pihentettem.
3 részre osztottam, sorra tepsi méretűre nyújtottam őket s tepsi hátán kisütöttem. Hamar sül, figyelni kell rá. Amint megnyomva szilárdnak éreztem a tetejét, ki is vettem.
A vajat a cukorral kikevertem, majd hozzákanalaztam a kihűlt tejbegrízt.
A krémmel megtöltöttem a közben kihűlt lapokat.
Nem árt, ha néhány órát várunk vele a szeleteléssel, de akár azonnal is lehet. Én úgy tettem, mert már várták a kóstolót belőle.
Finom, pihe-puha, nem túl édes süti lett.


3 megjegyzés:

  1. Ezt azonnal könyvjelzőztem! Köszönöm szépen a receptet, ez pont nekem való! :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Martinelli, nagyon szívesen! Örülök, hogy elnyerte tetszésedet a recept! :-)

      Törlés
  2. Nagyon de nagyon kívánatos :-)

    VálaszTörlés