Tejszínes lekváros kifli

 Magam sem tudom, mit eszünk a lekváros kifliken, de még senki sem mondta, most már elég lesz belőlük. Ez a tejszínes tésztájú már régóta sorban áll. Érdemes volt kipróbálni, könnyen gyúrható, puha, sima tészta lett belőle. Kisülve is kellemes volt- megenni! 😀



Hozzávalók:

  • 45 dkg liszt
  • 25 dkg margarin
  • csipet só
  • 1 csomag vaníliás cukor
  • 2 dl habtejszín
  • lekvár tölteni
  • porcukor beszórni
Így készült:
A lisztet, margarint, sót, vaníliás cukrot összemorzsoltam, majd a tejszínnel tésztává gyúrtam.
Egy órányi pihentetés után 5 kis gombócra osztottam.
Mindegyiket kerek lappá nyújtottam, 8-ba vágtam, lekvárt tettem a szélesebb felükre. Előbb a két sarkot ráhajtottam, hogy véletlenül se szökjön ki a lekvár, majd felsodortam.

 
Tepsibe pakoltam őket, 180 fokon világosra sütöttem, épp addig, míg kis színt kaptak.
Még melegen meghempergettem vaníliás porcukorba a kifliket.

Ez a kifli is többek között Fiamnak készült. Persze itthon is maradt. Az utolsó darab megbújt, innen tudom, hogy egy hét múlva is finom. 
Tavaly készült szilvalekvár került bele. Remélem, idén is sikerül valamennyit készíteni belőle- eddig kiflibe való lekvárt idén nem főztem. 

8 megjegyzés:

  1. Nincs kétségem afelől, hogy finomak ezek a kiflik! :)

    VálaszTörlés
  2. Szerintem is fincsik lehetnek, egy jó kis házi lekvárral csakis finomat lehet sütni 😀. És nem lehet megúnni 😄

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Tényleg nem lehet megunni. Ma is sütöttem egy adagot, másmilyet- hosszú útra visszük. :-)

      Törlés
  3. Mi sem tudjuk megunni a lekváros kiflit, bármikor jöhet, főleg házi szilvalekvárral. :)
    Nagyon finomnak tűnnek ezek a tejszínes kiflik, látszik rajta milyen jó a tésztája.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Akkor nem vagyunk egyedül a lekváros kifli iránti rajongásban! :-) És igen, szilvalekvárral a legjobb.

      Törlés
  4. Csatlakozom az előttem szólókhoz , nagyon guszta !

    VálaszTörlés

Gesztenyekrémes szelet

 Boldog új évet kívánok Mindenkinek! Meg békéset, sikerekben és egészségben dúskálót. Tegnap szántam rá magam, hogy nézzek rá a blogra, s ha...