Kakaós kuglófkalács

Tegnap este közölték a ponthatárokat. (Azaz jó néhány napja, csak akkor írtam meg  bejegyzést.) Nem hiába gyűjtögetett négy éven keresztül Leányzóm pontokhoz valókat. Építészmérnök lesz. Bár nem izgult nagyon, de ma, hogy biztos lett, nagyon fel volt dobódva. Tervezgetett, gólyatáborba kívánkozik, lehetőségeket böngészgetett, első félév tantárgyait sorolta nekem. Nagyon lelkes! Furcsa lesz majd, nagyon is, hogy hét közben Ő sem lesz itthon, de remélem, gyakrabban hazaugrik, mint Fiúnk, hisz Ő csak 80 km-re lesz otthonunktól. 
Némi segítségre azért szüksége volt, hogy elérje mindezt. Nem sokra, szorgalma mellett a családunkra nem jellemzően  gyors felfogású a matematika, fizika területén. Hogy a rajz alkalmassági is sikerüljön, egy kedves ismerősünk tanítgatta a fortélyokra, s amiben már nem tudott segíteni, ahhoz keresett neki hozzáértő személyt, aki semmit nem kért a ráfordított idejéért. Mindegyikőjüknek hálás vagyok, s néhány apróság mellé sütit is terveztem sütni nekik. 


Hozzávalók:
A tésztához:
  • 1 kg liszt (fele rétesliszt)
  • 1 teáskanál só
  • 4 evőkanál cukor
  • 4,5 dl tej
  • 4 dkg élesztő
  • 25 dkg margarin
  • 1 egész tojás+ 3 sárgája
A töltelékhez:
  • 10 dkg vaj
  • 6 evőkanál cukor
  • 3 evőkanál kakaó
  • 1 evőkanál keményítő
  • + 3-4 dkg vaj a forma kikenéséhez, 2 evőkanál cukor a szóráshoz
Így készült:
Négy dl tejet megmelegítettem, elkevertem benne egy evőkanál cukrot, belemorzsoltam az élesztőt. Hagytam felfutni.
A lisztet, sót, többi cukrot elvegyítettem, elmorzsoltam a margarinnal. Hozzáadtam a tojást, élesztős tejet, s összegyúrtam. Még fél dl-nyi tejet adtam hozzá, hogy megfelelő keménységű- ne legyen kemény, inkább picit lágy, könnyen gyúrható- legyen a tészta. Megdagasztottam.
Pici liszttel megszórva, letakarva hagytam megkelni.
Közben elkészítettem a tölteléket: a puha vajat (mikróban félig megolvasztottam) elkevertem a cukorral, kakaóval, keményítővel.
A megkelt tésztát kinyújtottam, harmadán elosztottam-kentem a tölteléket. Az üres felét ráhajtottam felére, majd a kimaradt harmadot is rá, a kapott téglalapot még háromba hajtottam. 
15-20 perc pihentetés után kinyújtottam, újra hajtogattam. 
Két formát vajjal kentem ki és cukorral szórtam be.
Még egyszer pihentettem, ami után kinyújtottam, majd 3 részre vágtam a tésztát. Kettőt feltekerve, mint a kalácsot, kuglófformába tettem. Harmadikat 2 csíkra vágtam, összefontam, körré hajlítva egy kerek formában sült meg, a két kuglófot követően.



Ötlet innen, itt fázisfotók is vannak.
Finom, puha kalácsok lettek. Persze nem kell feltétlenül formában sütni, fonott kalácsként is készülhet, úgy is mutatós. 


6 megjegyzés:

  1. Nagyon jól néz ki mindét kalácsod, mutatósak kívül-belül, és biztos nagyon finomak is voltak!
    Hédinek pedig csak gratulálni tudok! Nagyon ügyes leányzó 😊.

    VálaszTörlés
  2. Gratulálok lánykádnak és az egész családnak! Apránként kirepülnek a családi fészekből győzzed majd sütni főzni a finomságokat mikor mennek haza! Nagyon guszta ez a kuglóf !

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönjük szépen, Éva! :-) Hát igen, ha a jó oldalát akarom nézni mindennek- indokot szolgáltatnak majd arra, hogy jókat süthessek! ?D

      Törlés
  3. Gyönyörű ez a kuglófkalács! 😊

    VálaszTörlés

Málnás szelet

 Minél hosszabb ideig nem írok, annál nehezebb visszatérni. Már  a címadásnál is bajban voltam! :D Végül úgy döntöttem, nem cifrázom túl.  N...