Füstölt sajtos kockák

Hosszú hét áll mögöttem. De az a tudat, hogy jövő héttől pihenhetek, kitartásra sarkallt. Szinte teljes napjaimat az iskolai teendők kötötték le, minden mást halogattam, hisz majd úgyis ráérek bepótolni. Sütöttem is, mert közben névnapom, születésnapom volt, meg kollégáknak is vittem utolsó tanítási napra, de lefotózni már nem volt időm. Legalábbis az utolsóként készülteket. Sebaj, sütök én még. 😀 És azt meg sem említettem, hogy időközben annak is eltelt tíz éve, hogy elkezdtem blogot írni. De ilyentájt mindig annyi a más tennivaló, hogy ezek az események háttérbe szorulnak. Nem is szoktam nagy csinnadrattát csinálni belőle, mint ahogy a születésnapomból sem. Már sok éves vagyok. A negyven annak idején ledöbbentett, de azóta rábeszéltem magam, hogy örüljek minden egyes újabb évnek, hisz az sem adatik meg mindenkinek, hogy ezt megérje. Szóval jövő ilyenkor már fél évszázados leszek. Nem érzem magam annyinak. Igazából a gyerekeken látom, hogy telik az idő, illetve érzem, mert már mindketten felnőttkorba léptek, és a jövőjüket építgetik- két különböző nagyvárosban. Azaz Leányzónk egyelőre itthon van, ezért -csakis ezért- hálás vagyok az online oktatásnak.

A sok duma után jöhet a... szülinapi torta helyett (tényleg, azt Leányzóm készített nekem, meglepett vele) egy sós süti. Születésnapomra készítettem, vittem belőle kolléganőknek is- mind elfogyott. 

 Hozzávalók:

  • 60 dkg liszt
  • 30 dkg zsír
  • 30 dkg füstölt sajt
  • 2 teáskanál só
  • 1 kis pohár kefir (175 g)
  • 1 nagy tojás
  • 1 evőkanál egész köménymag
  • + 8-10 dkg reszelt sajt a tetejére
Így készült:
A sajtot lereszeltem.
A lisztet elvegyítettem a sóval (kissé púpozott teáskanállal mértem), majd elmorzsoltam a zsírral. Hozzáadtam a reszelt sajtot, köménymagot, ezzel is elvegyítettem, majd belekerült a tojás és a kefir. Összegyúrtam. Kicsit kemény lett, de összeállt a tészta. Ha nem állna össze tészta, még kis kefir vagy tejföl kerülhet bele. 
A tésztát lisztezett deszkán kinyújtottam úgy kisujjnyi vastagra. Beszórtam a reszelt sajttal, rányomkodtam. 
Derelyemetszővel négyzetekre vágtam.
Sütőpapírral bélelt tepsibe rakosgattam.
180 fokos sütőben pirosra sütöttem.

Két nagy tepsivel lett.
Jó roppanós, kellemesen sós és sajtos harapnivalók lettek. Azt hiszem, karácsonyra is sütök belőle egy adagot. Meg azt is gondolom, hogy huzamosabb ideig is élvezhető lenne- ha el nem fogyna. 

10 megjegyzés:

  1. Isten éltessen, így utólag is! És ezek szerint már tíz éve járogatok ide Hozzád, szóval Isten éltesse a blogodat is! Majd meglátod, 15-20 év múlva a mostani korodat nagyon is fiatalnak fogod látni. Az a fontos, hogy mennyinek érezzük magunkat, nem az, hogy mit mutat a naptár.
    Szeretettel,
    VToncsi
    Ui. Ezt a sósat meg kell sütnöm.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Kedves Toncsi, köszönöm szépen! Örülök, hogy ilyen hűségesen olvasod a blogomat! :-)
      Most visszatekintve- tíz évvel ezelőtt de fiatal voltam még! :-) Akkor végeztem el a főiskolát- még egyszer nem csinálnám végig, főleg most már.
      Sok sikert a sóshoz!
      Nagy ölelés: Melinda

      Törlés
  2. Kedves Melinda nagyon boldog névnapot és szülinapot kívánok, sok szeretettel! Isten éltessen nagyon sokáig, jó egészségben, szeretetben! És a blogodhoz is gratulálok - amit nagyon szeretek -, csináld tovább szívvel-lélekkel. 😊.
    Ígen, az évek nagyon gyorsan repülnek, de ameddig egészség van, és rendben mennek a dolgok, velünk vannak a szeretteink - ha nem is mindig egészen közel hozzánk -, addig nagy baj nem lehet. Tíz-húsz éve még engem is zavartak az évek, de most a 60-on 😆😄😂 túl, jaj Istenem, kimondani is rossz, de már annyira nem zavar....

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm szépen, Katalin! Mindent! :-)
      Visszatekintve gyorsan telik az idő, de vannak vánszorgó pillanatok is- ezek többnyire nem jók. De a jó is, a rossz is eltelik. Amúgy nem zavarnak az évek. Vagy az, hogy furcsa kimondani szám szerint, annak számít?

      Törlés
  3. El is felejtettem 😀 - látod már ez is a korral jár -, hogy a sajtos kockáid nagyon finomak lehetnek. Szeretjük a füstölt sajtot, és ami belőle készül, úgyhogy lehet hogy én is kipróbálom. Nagyon guszták lettek!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm! :-) Nekem nagyon ízlett, bár én szeretek minden sós ropogtatni valót. Sok sikert hozzá!

      Törlés
  4. Kedves Gerdi, utólag is Isten éltessen sokáig születésnapod és névnapod alkalmából! :) Még sok-sok blogszülinapot, hogy minél hosszabb ideig megörvendeztess minket a sok finom recepttel!
    Nem csodálom, hogy mind elfogyott ez a füstölt sajtos kocka, hisz látszik rajta, milyen finom. :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm szépen, Okki! :-) Igyekezni fogok, a kedvetekért!

      Törlés
  5. Isten éltessen nagyon sokáig és boldog névnapot kívánok sok szeretettel! Blogszülinapodhoz gratulálok és további kellemes időtöltést a konyhádban amit majd idővel nekünk is megmutatsz! Sütid nagyon guszta biztos finom volt!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm szépen, Éva! :-) A köszöntést is, meg a süti dicséretét is!

      Törlés

Gesztenyekrémes szelet

 Boldog új évet kívánok Mindenkinek! Meg békéset, sikerekben és egészségben dúskálót. Tegnap szántam rá magam, hogy nézzek rá a blogra, s ha...