Joghurttorta erdei gyümölcs öntettel

Októberben volt Leányzó névnapja és Fiam szülinapja- már sokadik. 😀 Hédi egy ideje emlegeti a sajttortát erdei gyümölcs öntettel, nekem meg már régóta motoszkál a fejemben, hogy vajon milyen lehet krémsajt helyett görög joghurttal elkészíteni? Így két legyet ütöttem egy csapásra: gyermekem kedvére tettem, s magam kíváncsiságát is kielégítettem. Csak Gergő jegyezte meg, hogy a szülinapi tortája a tesó óhajára készült? Terveztem én ugyan kis csokitortát is sütni, hogy mindenkinek legyen ünnepi süteménye, de az a fránya huszonnégy óra nem elég annyi mindenre. 


 Hozzávalók:

A tésztához:
  • 25 dkg liszt
  • csipet só
  • 2 evőkanál porcukor
  • fél csomag sütőpor
  • 12 dkg margarin
  • 2 tojás
  • 1 evőkanál tejföl
A töltelékhez:
  • 1 vödör görög joghurt (1 l)
  • 20 dkg cukor
  • 2 evőkanál liszt
  • 3 tojás
  • 1 evőkanál vaníliás cukor
Az öntethez:
  • 1 csomag mirelit erdei gyümölcs (50 dkg)
  • 2 evőkanál keményítő 
  • cukor ízlés szerint
Így készült:
A tésztához valókat összekeverem- előbb a lisztet, cukrot, sütőport, csipet sót elmorzsoltam a margarinnal, majd hozzáadtam a tojásokat, és még egy evőkanál tejfölt is, hogy kissé lágyabb tésztát kapjak.
Belenyomkodtam a tortaforma aljába.
A töltelékhez valókat összekevertem, majd a tésztára borítottam.
180 fokos sütőbe tettem. 
Előbb nagyon felpúposodott, később visszaesett. Sokáig sült, addig, míg megpirult a teteje, illetve már nem volt lágy, folyósan remegő a töltelék.
Az öntethez az erdei gyümölcsöt felöntöttem annyi vízzel, amennyi bőven ellepi, főni tettem. 1 dl vízben elkevertem a keményítőt és hozzáöntöttem, összefőztem. Közben kevés cukrot tettem hozzá, annyit, hogy savanykás maradjon.

Kicsit lágyabb, mint sajtkrémmel készítve, de finom volt, mindenkinek ízlett. Hédi is elégedett volt, én is megtudtam, hogy görög joghurttal is lehet "sajttortát" sütni. 



6 megjegyzés:

  1. Ez nagyon finom lehetett. Elárulod, mekkora tortaformában sütötted? Az enyém 20 cm átmérőjű.
    VToncsi

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Finom volt, mindenkinek ízlett. Én 25 cm-es formában sütöttem, ebben is akkorára nőtt, hogy majd kiszökött, de aztán visszaesett.

      Törlés
  2. Isten éltesse az ünnepelteket, így utólag is! 😊.
    Sajttortát még én sem sütöttem, de nem is ettem még. Finom lehet amit sütöttél, és az öntet is. Nagyon jól néz ki így együtt!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönjük szépen!
      Már többször sütöttem sajttortát, mi nagyon szeretjük. Így, joghurttal készítve olcsóbb is. Szerintem tejföllel is működne. Következő alkalommal azzal is teszek egy próbát.

      Törlés
  3. Igazán csodás lett, Isten éltesse az ünnepeltet!

    VálaszTörlés

Gesztenyekrémes szelet

 Boldog új évet kívánok Mindenkinek! Meg békéset, sikerekben és egészségben dúskálót. Tegnap szántam rá magam, hogy nézzek rá a blogra, s ha...