Sport szelet

 Mikor fáradt vagyok, nem jutnak eszembe a szavak. Pedig nem szokott gondom lenni az írásbeli részével. Így most -megintcsak- csapongó leszek.

A legutóbbi készült konyhai ténykedések eredményét le sem fotóztam- de van korábbi bőven. Ezekből válogattam. Egy igencsak elmúlt hétvégén világhálón keresgélés közben nyitva hagytam három receptet, hogy majd azok készülnek el. El is készültek, de úgy átvariálva, hogy az anyjuk sem ismerne rájuk. Ez azért emlékeztet az eredetire is- itt található. Finom lett- csokis, rumos, magát etető. Karácsonyra is jöhet!


Hozzávalók:

A lapokhoz:

  • 50 dkg liszt
  • csipet só
  • 10 dkg zsír
  • 10 dkg porcukor
  • 2 evőkanál kakaó (púpozott)
  • 1 teáskanál szódabikarbóna
  • 3 tojás
  • 4-5 evőkanál tej
A krémhez:
  • 1 l tej
  • 2 csomag csokoládés pudingpor
  • 2 púpozott evőkanál liszt
  • 2 púpozott evőkanál kakaó
  • 25 dkg vaj
  • 18 dkg porcukor + 2 evőkanállal
  • fél üvegcse rumaroma
A tetejére:
  • 10 dkg étcsokoládé
  • 3 dkg vaj
Így készült:
A lisztet, sót, porcukrot, kakaót, szódabikarbónát tálba mértem, majd a zsírral elmorzsoltam. Hozzáadtam a tojásokat és miközben gyúrtam, annyi tejet, hogy könnyen formázható, nem kemény tésztát kapjak. 
4 részre osztottam, mindegyiket tepsi méretűre nyújtottam, 28×32 cm-es tepsi hátán sorra kisütöttem őket. Gyorsan sül, ha már nem lágy a teteje, kész.
A krémhez a pudingport, lisztet, kakaót kevés tejjel simára kevertem, majd a többi tejet is hozzáadtam meg két evőkanál cukrot, majd állandóan kavargatva sűrűre főztem. 
Sűrűn megkavartam, miközben kihűl.
A vajat, cukrot elkevertem, majd kanalanként belekavartam a kihűlt kakaós masszát. Legvégül több részletben a rumaromát vegyítettem el benne. Megtöltöttem a lapokat.
A tetejére a csokit a vajjal gőz fölött felolvasztottam, majd bevontam vele a süti tetejét.
Hideg helyen dermesztve, másnap szépen szeletelhető.

A virágok elárulják, hogy nem mostanság készült. Bár késő őszre virultak ki a virágaim, egész nyáron csak senyvedtek. A süti meg... finom, ennyi.

6 megjegyzés:

  1. Nagyon guszta és finom lehetett a sütid! Nálam a sport szelet eddig csak sütés nélküli változatban készült de ez a krémes változat is nagyon tetszik!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm szépen, Éva! A sütés nélküli változat nálunk is viszonylag gyakran készül- így először, de nem utoljára.

      Törlés
  2. De nagyon guszta, ez a csupa csokis, krémes süti biztos nagyon etette magát! 😊
    És ebben a borongós téli időben jó nézni a szép nyári virágaidat is. 🌺

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm szépen, Katalin! Bizony, etette magát, jobban a kelleténél! :D

      Törlés
  3. Férjemnek való finomság, vittem is magammal, köszönöm! :-)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Ó, nagyon szívesen, örülök, hogy elnyerte a tetszésedet! Remélem, Férjednek is ízleni fog!

      Törlés

Gesztenyekrémes szelet

 Boldog új évet kívánok Mindenkinek! Meg békéset, sikerekben és egészségben dúskálót. Tegnap szántam rá magam, hogy nézzek rá a blogra, s ha...