Joghurtos-sajtos rúd

 Igencsak közeledett a vödör joghurt felhasználásának lejárati ideje, ezért készült joghurtos sós rúd- először munkahelyi karácsonyozásra, s mivel finom lett, a családira is ilyen készült, annyi különbséggel, hogy a tetejére is került sajt. Illetve a joghurt egy részét tejjel helyettesítettem. Most, hogy belegondolok, nem hiszem, hogy nálunk kétszer ugyanúgy elkészüljön egy süti! 😀


Hozzávalók:
  • 1 kg liszt
  • 1 csomag szárított élesztő
  • 2 púpozott teáskanál só
  • 25 dkg margarin
  • 20 dkg zsír
  • 25 dkg reszelt sajt
  • 4-4,5 dl joghurt
  • 1 nagy tojás
  • + 1 tojás lekenni, magvak, sajt a tetejére
Így készült:
A sajtot lereszeltem.
A lisztet elvegyítettem a sóval és szárított élesztővel -a sót jó púpos kiskanállal mértem-, majd elmorzsoltam a margarinnal és zsírral. Elvegyítettem benne a reszelt sajtot is. Hozzáadtam a tojást és kanalanként a joghurtot- addig adagoltam, míg a tészta összeállt, de azért kemény, de gyúrható maradjon. Másodjára nem volt elég a joghurt, ezért kevés tejjel pótoltam- semmit nem rontott rajta.
1-1,5 órai pihentetés után kinyújtottam, úgy ujjnyi vastagra, lekentem felvert tojással, tetszés szerinti magvakkal beszórjuk- elsőként len- és szezámmagot használtam, másodjára napraforgómagot és reszelt sajtot. De lehet mák, kömény is. Derelyemtszővel rudakra szabtam, tepsibe pakoltam, 180 fokon pirosra sütöttem. Érdemes jó pirosra sütni, roppanósabb lesz. 


A másodikként sült talán még finomabb lett, többet pihent a tészta, no meg a tetején is volt sajt- nekem sajtból sosem elég. 


3 megjegyzés:

Málnás szelet

 Minél hosszabb ideig nem írok, annál nehezebb visszatérni. Már  a címadásnál is bajban voltam! :D Végül úgy döntöttem, nem cifrázom túl.  N...