Tökmagos sós "rúd"

 Ez a recept volt az ötletadó, de ahogy lenni szokott az én konyhám tájékán, egész más sült ki belőle. Még a formája is más lett, csak azért, hogy meg ne unjuk a rúd alakot. 


Hozzávalók:
  • 1 kg liszt
  • 2,5 teáskanál só
  • 25 dkg margarin
  • 20 dkg zsír
  • 20 dkg túró
  • 3 tojás
  • 1 csomag száraz élesztő
  • + 1 tojás lekenni, 10 dkg tökmag , 15-20 reszelt sajt beszórni
Így készült:
A lisztet elvegyítettem az élesztővel, sóval, majd elmorzsoltam előbb a margarinnal és zsírral, aztán a túróval. Beleütöttem a 3 tojást és összegyúrtam.
Egy órai pihentetés után kinyújtottam, lekentem a felvert tojással, rászórtam a tökmagot, erre a reszelt sajtot, kissé rányomkodtam.
Derelyemetszővel felvágtam, ezúttal négyzetekre, tepsibe pakoltam.
180 fokos sütőben pirosra sütöttem. Szép pirosra, mert így lesz jó ropogós.


Az 1 kg liszthez két csomag élesztő kéne, de nem az volt a cél, hogy megkeljen a tészta, csak kissé lazítsa azt. Roppanós, harapósabb, nem puha, kelt tészta állagú lett. A megpirult mag a tetején volt a hab a tortán. 


1 megjegyzés:

  1. Nagyon finom lehetett, a megpirult tökmag a tetején tényleg hab volt a tortán 😄😆.

    VálaszTörlés

Málnás szelet

 Minél hosszabb ideig nem írok, annál nehezebb visszatérni. Már  a címadásnál is bajban voltam! :D Végül úgy döntöttem, nem cifrázom túl.  N...