Sajtos-túrós

Ha édeset sütök, feltétlenül összegyúrok gyorsan valamilyen sósat is. Most ez a recept inspirált, csak feleztem a margarint zsírral (25 helyett 20 dkg-ot tettem), a túrót pedig sajttal. Igazán finom, ropogós lett.



Hozzávalók:

  • 50 dkg liszt
  • 1,5 teáskanál só
  • 25 dkg margarin
  • 20 dkg zsír
  • 25 dkg túró
  • 25 dkg reszelt sajt
  • 2 tojássárga
  • 1 fehérje és köménymag a tetejére
Így készült:
A sajtot lereszeltem.
A lisztet elvegyítettem a sóval, összegyúrtam a margarinnal és zsírral, majd a tojássárgákkal és túróval, sajttal. Sima tésztává gyúrtam.
Kinyújtottam, lekentem egy, enyhén felvert tojásfehérjével, leszórtam köménymaggal és derelyemetszővel felvágtam. Most épp négyzet alakúra, de tetszés szerint rúd is lehet.
180 fokos sütőben pirulásig sütöttem. Kell hagyni, hogy legyen színe, mert akkor lesz igazán ropogós.



4 megjegyzés:

  1. Gerdi, ez a süti isteni - mi is nagyon szeretjük!

    Szeretném jelezni, hogy ismét lesz Blogkóstoló játék, március 5-e a jelentkezési határidő Gallov Andinál: sherpakonyhaja@gmail.com
    Jó lenne terjeszteni, hogy minél több jelentkező legyen!
    Puszi: Marisz

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm szépen! A jelzést is- nem tudtam róla. Szerettem ezt a játékot, meg rá is értem valamikor. Még alszom rá egyet- nagyon sűrű és izgalmakkal teli időszak elé nézek, így nem biztos, hogy most tudok jelentkezni.

      Törlés
  2. Nagyon jól néznek ki a sajtos kockáid, finom ropogtatni valók lehetnek. Biztos nekünk is ízlene 😄.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönom szépen! Egészen biztos ízlene- amegyiben sós rágcsálni való- rajongók vagytok.

      Törlés

Gesztenyekrémes szelet

 Boldog új évet kívánok Mindenkinek! Meg békéset, sikerekben és egészségben dúskálót. Tegnap szántam rá magam, hogy nézzek rá a blogra, s ha...