2015. augusztus 3., hétfő

Túrós rúd

Valamikor régen sütöttem ilyen "ugyanannyi túró-liszt-margarin" sós sütit, de nem voltam annyira elragadtatva tőle, hogy ismétlés is legyen. Aztán nem is olyan régen Nővérem kérdezte, szoktam-e sütni, mert többször kínálták ilyennel, s mennyire finom. No meg elég gyakran összefutni a mások által készített ilyen összetételű sósságokkal az interneten, s csak dicséretet olvastam róla. Így a régebbi élmény megcáfolása -vagy megerősítése- végett hét végére újra megsütöttem. És finom! Az bizony, jóízűen rágcsálom most is a megmaradt néhány darab egyikét.


Hozzávalók:

  • 50 dkg túró
  • 50 dkg liszt
  • 50 dkg margarin
  • 1,5 teáskanál só
  • 1 tojás lekenni
  • 15-20 dkg reszelt trappista beszórni
Így készült:
Az túrót, margarint, lisztet, sót összegyúrtam. Kicsit lágynak, ragacsosnak találtam, ezért még egy evőkanálnyi lisztet gyúrtam hozzá. Pedig száraz volt a túró, feltételezem, ha nem az, akkor a megfelelő állag eléréséhez nem árt még kicsivel több lisztet is gyúrni bele.
Pihentetés nélkül kinyújtottam -bár némi pihenő sem árthat meg neki-, csipet sóval felvert tojással lekentem, a reszelt sajttal beszórtam, tenyérrel rányomkodtam.
Derelyemetszővel felvágtam, sütőpapírral bélelt tepsibe pakoltam, 190 fokon pirosra sütöttem. 


Nem az a roppanós sós lett belőle, de kellemes harapni. Nem tudom, sok évvel ezelőtt miért nem ízlett, valamit elronthattam. De mit lehet ezen elrontani? Máskor is fogom készíteni, az biztos.
A só adagolásával mindig gondom volt. Hosszú idő alatt tapasztaltam ki, mennyi az elég bizonyos mennyiségű liszthez. Teáskanállal szoktam mérni, púposan. Le is mértem, 12-13 g egy teáskanállal az én mércém szerint. Most másféllel került bele, egy kg liszthez kettővel szoktam tenni, ha sós ropogós vagy pogácsa készül, kicsit többet.

4 megjegyzés:

  1. Guszták nagyon! Jó ropogtatni valótok volt :-) Én több sót szoktam beletenni, de valahogy így is sokszor sótlan :-)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm! Tényleg finom! Most eltaláltam a sósságát, épp kellemesen sós lett. De én sem találom mindig el... Ha érzem a nyers tésztán, hogy sótlan (meg szoktam csippenteni), a tetejére szórok vagy a lekenésre szánt tojásba teszek többet. Elsózni viszont csak egyszer sikerült, de akkor nagyon! :-)

      Törlés
  2. Szépek lettek! Én már többször elkészítettem és nagyon finom. :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm, Vanilin! Ezután én is fogom sütni, nem csak a finomsága, az egyszerűsége is mellette szól! :-)

      Törlés