Diós isler

Mikor épp az elkészítendő receptet keresem, rendszeresen azon kapom magam, hogy már megint valami csokisat néztem ki! Nem is tudom, miért...
Van, hogy visszafogom magam, s keresek valami mást, nehogy megunjuk a sok csokit, de ezúttal nem úgy tettem. Diós linzertésztát gyúrtam, a korongokat Hédivel összeraktuk savanykás áfonyalekvárral, utána vastag csokibevonatot kapott. S kiderült: még senki sem unja a csokit:-)

Hozzávalók:

  • 40 dkg liszt
  • 25 dkg margarin
  • 15 dkg porcukor
  • 15 dkg darált dió
  • csipet só
  • lekvár
  • 20 dkg étcsokoládé + 5 dkg vaj 
Így készült:
A lisztet, sót, cukrot, margarint, darált diót tálba tettem s addig gyúrtam, míg összeállt a tészta.
1 óra pihentetést követően lisztezett deszkán kinyújtottam. A tetejét is liszteztem kissé, meg közben morogtam is vele, mert szeretett szakadni s a nyújtóval együtt elhagyni a deszkát. De végül sikerült. 
Nagy pogácsaszaggatóval kiszaggattam, kés segítségével sütőpapírral bélelt tepsibe pakoltam a korongokat.
175 fokon világosra sütöttem őket.
Miután kihűlt, lekvárral párosával összeraktuk őket.
A csokit a vajjal gőz fölött felolvasztottam, s belemártottam a sütiket.


Nagyon finom, omlós, nem túl édes, jó csokis süti lett belőle. 
Lekvár kerülhet bele ízlés szerint bármilyen, de ha savanykás, csak előnyére válik:-)

2019.01.02.
Karácsonyra készítettem belőle egy újabb adagot, azzal a különbséggel, hogy egy tojássárga is került bele. Sokkal jobban kezelhető tészta lett belőle, tehát aki nem kerüli a tojást, gyúrja csak bele, ha jót akar magának! 😉
Kisebbekre szabtam, a nagy trakták idején bőben elég a két falatos darab is. Mert a többit is meg kell, illetve kéne kóstolni! 😊
A csokit ezúttal sem sajnáltuk a tetejéről! Ilyenek lettek:


8 megjegyzés:

  1. Csak úgy kínálják magukat, nagyon szépek lettek. :)

    (Csak zárójlebe mondom, hogy a csokit SOHA nem lehet megunni! :D)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm, Okki!
      Ó, tudom én, hogy a csoki megunhatatlan:-) Részemről biztos.

      Törlés
  2. Hűha, azt hiszem ha ezt elkészíteném a férjemnek, bármit hajlandó lenne megtenni nekem:)))))

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Akkor nagyon jól kell időzíteni az elkészítését:-)

      Törlés
  3. A csokit nem lehet megunni :)Ilyet se késztettem még, pedig szeretem :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Janka, egyetértek:-)
      Hát akkor itt az ideje, hogy elkészítsd!

      Törlés
  4. Milyen régen sütöttem, és most hogy elfogadnék egy párat! :) Nagyon jól hangzik a recept és nagyon guszta a végeredmény! :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm, Hankka! Ezt megelőzően én sem tudom, mikor sütöttem islert, pedig de szereti mindenki!

      Törlés

Gesztenyekrémes szelet

 Boldog új évet kívánok Mindenkinek! Meg békéset, sikerekben és egészségben dúskálót. Tegnap szántam rá magam, hogy nézzek rá a blogra, s ha...