Almás habos sütemény

Nem akartam sima almáspitét sütni, ezért bevettem magam a NO SALTY-ra, s kerestem valami mást. Ezt találtam:
Hozzávalók:
A tésztához:
  • 30 dkg liszt
  • 20 dkg margarin
  • 10 dkg cukor
  • 4 tojás sárgája
  • 1 csomag sütőpor
  • 3-4 evőkanál tej
A töltelékhez:
  • 1 kg alma
  • 10 dkg cukor
  • fahéj
  • 2 evőkanál gríz (búzadara)
A tetejére:
  • 4 tojásfehérje
  • 20 dkg cukor
  • 2 evőkanálnyi darált dió
Elkészítés:
A tésztához valókat összegyúrjuk. Tejet annyit teszünk, amennyi szükséges, hogy kemény, jól gyúrható tésztát kapjunk. Lisztezett deszkán tepsi méretűre nyújtjuk, s tepsibe rakjuk.
Az almákat megmossuk, lereszeljük -lehet héjastul is-, kicsavarjuk a levét, összekeverjük a cukorral, ízlés szerinti mennyíségű fahéjjal, a grízzel. A tészta tetejére simítjuk, előmelegített sütőbe toljuk.
A tojások fehérjét a cukorral kemény habbá verjük. Ha a süti megsült, rásimítjuk a habot, a tetejére szórjuk a diót, s visszatoljuk a sütőbe - a hőfokot visszavehetjük- addig, míg a hab pirulni kezd.

Nagyjából betartottam az eredeti recept előírásait- de csak nagyjából. Picivel több lisztet tettem, de az én tepsimbe kell is, az almához pedig grízt tettem, mert valami kell, hogy feligya az almalevet, különben eláztatja a tésztát.
Finom lett, a hab a tetején különlegessé teszi. Úgy is el tudom képzelni, hogy még több tésztát gyúrok, s a hab tetejére reszelem egy részét, úgy sütni.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Gesztenyekrémes szelet

 Boldog új évet kívánok Mindenkinek! Meg békéset, sikerekben és egészségben dúskálót. Tegnap szántam rá magam, hogy nézzek rá a blogra, s ha...