Variációk egy témára: Kráter süti

Az internet is tele van ennek a sütinek a receptjével, de én a nemrég beszerzett, Süssünk, főzzünk sorozat egyik receptesfüzetében - Édes sütemények - leltem rá és csaptam le a sütire. Egyszerű és nagyszerű, és sokféleképpen variálhaó, számomra legalábbis.
Az eredeti recept alapján készült:
Hozzávalók:
  • 4 tojás
  • 25 dkg cukor
  • 1 dl tej
  • 1 dl olaj
  • 35 dkg liszt
  • 2 evőkanál kakaó
  • 1 csomag vaníliás cukor
  • 1 csomag sütőpor
  • csipet só 
A tetejére:
  • 1 csomag vaníliás puding
  • 5 dl tej
  • 3 evőkanál cukor
Elkészítés:
Előbb a pudingot készítjük el, a csomagon lévő utasításnak megfelelően. Fóliát simítunk a tetejére, s félretesszük.
Elkészítjük a tésztát: a tojásokat szétválasztjuk. A tojások sárgáját kikavarjuk a cukorral, majd váltakozva hozzáadjuk a tejet, liszben elkevert sütőport és kakaót, olajat. Felverjük a csipet sóval a tojások fehérjét, s óvatosan a masszához keverjük.
Kikent vagy sütőpapírral bélelt tepsibe simítjuk, s a tetejére kanalazzuk a közben megdermedt pudingot, lehetőleg egymástól egyenlő távolságú kupacokba.
Előmelegített sütőbe toljuk, tűpróbáig sütjük.

A könyvecske 2 csomag pudingot ajánl a tetejére, de elég egy is.
Egyik alkalommal, mikor meg akartam sütni a sütit, rádöbbentem, hogy -magam sem értem, hogy fordulhatott elő- nincs itthon, csak csokis pudingpor. Egy csavarral megoldottam a kínos helyzetet: kihagytam a tésztából a kakaót.
Mikor harmadjára sütöttem, a fiam osztálybulijára készült. Kicsit fel akartam dobni. A hozzávalók is változtak kicsit, ezért felsorolom újra:
  • 4 tojás
  • 12,5 dkg margarin
  • 25 dkg cukor
  • 1 dl tej
  • 1 dl olaj
  • 40 dkg liszt
  • 1 evőkanál kakaó
  • 1 csomag sütőpor
  • 1 csomag vaníliás cukor
  • 1 karamell ízű pudingpor, 3 evőkanál cukor, 5 dl tej
Megfőzzük a pudingot, félretesszük. Megkavarjuk a tésztát: tojások sárgáját, margarint, cukrot előbb, majd a többi hozzávalót. A tojások habját se felejtsük.A kakaót a végén csak fele tésztába keverjük. Előbb a kakaó nélküli kerül a tepsibe, rá a barna tészta. Villával kicsit megkeverhetjük. Rákanalazzuk a pudingot, sütjük.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Gesztenyekrémes szelet

 Boldog új évet kívánok Mindenkinek! Meg békéset, sikerekben és egészségben dúskálót. Tegnap szántam rá magam, hogy nézzek rá a blogra, s ha...