Méteres kalács

Még soha nem sütöttem, de egyetlen megmaradt gyerekkori barátnőméknél visszatérő ünnepi süti volt. Egy ideje tervezem, de annyi süti van soron, hogy mindig elodázódott. De tegnap nekiugrottunk, s ez végre sikerült!
Hozzávalók:
A tésztához:
  • 5 tojás
  • 25 dkg cukor
  • 1,5 dl meleg víz
  • 1,5 dl olaj
  • 32 dkg liszt
  • 1 csomag sütőpor
  • csipet só 
  • 2 evőkanál kakaó
A krémhez:
  • 6 dl tej
  • 2 csomag málnaízű pudingpor
  • 20 dkg cukor
  • 25 dkg margarin
A csokimázhoz:
  •  15 dkg ét tortabevonó csoki
  • 5 dkg margarin
Elkészítés:
A tésztát készítjük el előbb: a tojásokat kettéválasztjuk, a sárgákat elkeverjük a cukorral. Hozzáadjuk a meleg vizet, majd az olajat, végül a sütőporral elvegyített lisztet. A fehérjéket csipet sóval keményre verjük, s óvatosan a tésztához keverjük. Két formát kikenünk, kilisztezünk. A massza felét egyik formába töltjük, a másikba belekeverjük a kakaót. Ezt a másik formába borítjuk. Előmelegített sütőben sütjük, tűpróbáig. A kakaósnak kicsit több sütés kell.
A krémhez a pudingot a tejben megfőzzük. Fóliával beborítjuk a tetejét, s hideg helyre tesszük. A margarint elkeverjük a cukorral, s kanalanként hozzákeverjük a kihűlt pudingot.
Ha a tészta már kihűlt, a domború tetejét kiegyenesítjük, azaz levágjuk, majd ujjnyi szeletekre vágjuk a sütit.
Összerakjuk a krémmel: egy sárga lapot megkenünk krémmel, barna lapot illesztünk hozzá, megint krém, s így folytatjuk. Két rudat készítünk. Ha marad krém, kívülről is bevonjuk.
A mázhoz a csokit a margarinnal gőz fölött felolvasztjuk, simára keverjük. Hagyjuk  kicsit hűlni, majd a sütik tetejére simítjuk úgy, hogy az oldalára is lefollyon.
Ferdén szeleteljük, így lesz csíkos.

Több receptet megnéztem, végül a Péter Jánosné gyűjtésében megjelent Süteményeskönyv (nagyon jó recepteket tartalmaz) méteres kalácsa mellett döntöttem. Ugyan nem kalács, csak a formája emlékeztet rá.
Persze változtattam kicsit rajta: egy tojással s annak megfelelő mennyiségű liszttel többet tettem. A krémhez pedig puncspuding helyett málnásat tettem. A puncsosat nem szeretem:-)
Eredetileg őzgerinc formában kell sütni, de nekem nem egyforma a két formám, ezért püspökkenyér formában sült. Így szögletes lett, nem domború hátú.
S hogy folytatódjon kicsit a heti pechsorozat, a puding nagyon megdermedt, ezért szűrőn átpasszíroztam. A Férjem ötlete volt, ugyanis ő kavarta a krémet. Azért lett olyan finom!

1 megjegyzés:

Gesztenyekrémes szelet

 Boldog új évet kívánok Mindenkinek! Meg békéset, sikerekben és egészségben dúskálót. Tegnap szántam rá magam, hogy nézzek rá a blogra, s ha...