Almás-habos finomság

Egy újabb almás recept, mely -többek között- a fonnyadó almakészlet apasztását célozta meg.
Hozzávalók:
  • 36-40 db szögletes keksz
  • 1 kg alma
  • 20 dkg cukor
  • 4 dl víz
  • 1 csomag vaníliás puding
  • 2 evőkanál liszt
A tetejére:
  • 3 dl tejszín 
  • 2-3 evőkanál cukor 
  • 1 habfixáló
  • tortadara
Elkészítés: 
Egy szögletes tepsi alját kirakjuk keksszel.
Az almákat megpucoljuk, lereszeljük, s két dl vízzel meg cukorral párolódni tesszük. Közben a lisztet, pudingot simára keverjük a maradék 2 dl vízben. Ha az alma puhára párolódott, hozzáadjuk a pudingot, s sűrűre főzzük. A kekszre simítjuk, s befedjük egy újabb réteg keksszel.
A tejszínt keményre verjük,  hozzáadjuk a cukrot valamint a habfixálót, miközben tovább verjük.
A kekszre kenjük, hullámosra igazítjuk, csokidarával szórjuk be.
 Az ősszel a szomszédasszony hozott át valami habos almacsodát, s a férjemnek nagyon ízlett. No ha ízlik neki, készítek én is, gondoltam. Volt egy hasonló receptem, aminek csokimáz van a tetején. De a férjuram meg is jegyezte, hogy a szomszédasszonyé jobb volt. Mindjárt színre lépett az egóm, s nem nyugodtam addig, míg túl nem tettem rajta. Vagy csak le akart már rázni a párom, azért mondta, hogy ez jobb:-)
Most nem recept után készült, csak úgy hasraütésszerűen. Úgy látszik, az ösztöneimre kell inkább hallgatnom, mint a receptekre.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Gesztenyekrémes szelet

 Boldog új évet kívánok Mindenkinek! Meg békéset, sikerekben és egészségben dúskálót. Tegnap szántam rá magam, hogy nézzek rá a blogra, s ha...