Tejkaramella

A karamella a kedvenc édességem, vagyis inkább egyik kedvenc, mert nem nagyon vagyok válogatós, ha édességről van szó. Évekkel ezelőtt találtam egy karamellareceptet, ami ... hát elég ragacsos lett a végeredmény  El is ment tőle a kedvem, de nemrég egy újabb receptnek nem bírtam ellenállni, gondoltam, legfeljebb megint kiskanállal esszük meg. De ezúttal egy , a boltihoz színben, ízben s állagban nagyon hasonlító édességet sikerült készítenem. A recept eredete pedig egy régi Tina Extra .
Hozzávalók:
  • 50 dkg cukor
  • 2 dl tej
  • 4 dl tejszín
  • 3 csomag vaníliás cukor
Elkészítés:
A hozzávalókat lábasba öntjük, s alacsony hőfokon főzni kezdjük. Időnként megkeverjük. Addig főzzük, míg világosbarna színű lesz, s sűrűsödni kezd. Ekkor olajjal vékonyan kikent edénybe töltjük, s hagyjuk megszilárdulni.

 Leírni hamar sikerült, de az elkészítéshez jóval több idő szükséges. Nem néztem az órát, de 40-45 percet biztosan főztem, s gyakran kavargattam. A képen látható mennyiség kétszerese lett belőle, de mivel nagyon édes, nem is lehet túl sokat enni belőle. A lányom pont ma kérdezte, mikor készítünk megint karamellát, úgyhogy nem fogom megúszni a napokban a háromnegyed órás kavargatást:-)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Málnás szelet

 Minél hosszabb ideig nem írok, annál nehezebb visszatérni. Már  a címadásnál is bajban voltam! :D Végül úgy döntöttem, nem cifrázom túl.  N...