Rózsaüdítő

A 8. osztály végi bulira egyik osztálytársam anyukája több tíz liter rózsaüdítőt készített. Fogalmam sincs, hogyan készült, de nagyon fincsi volt. Tavaly néhány rózsás recept hatására felébredt bennem az emlék, s tettem egy próbát. Csak úgy, saját elképzelés szerint. S finom lett! Nem teljesen olyan, mint az a régi, de mindenkinek ízlett. Lehet, az is hibádzik, hogy nekem pirosban csak futórózsám van, ami nem annyira vörös s nem annyira illatos, mint a bokros rokona.
Tegnap újra készítettem. Megint csak a futórózsát téptem meg, de megvártam, míg amúgy is készülnek lehullani a szirmok. Azért nem a leghókábbakat szedtem le, hanem aminek még bársonyosan vörös színe van. Kellemes ízű és színű itóka lett belőle:

Hozzávalók:

  • 6 liter víz
  • 50 dkg cukor
  • 3 citrom
  • 25-30 vörös rózsáról letépett szirom
Így készült:
A vizet a cukorral felfőztem.
Mikor felfőtt, a rózsaszirmokat óvatosan átmostam, hogy ne törjenek össze. Mikor elzártam a lángot a fővő víz alatt, beleraktam a szirmokat. Azonnal kifakultak a forró vízben.

 Belekarikáztam az alaposan megmosott citromokat, vigyázva, hogy mag ne kerüljön bele. Lefedtem, s másnap leszűrtem.
Már majdnem el is fogyott, még maradt annyi, hogy holnap elviszik a gyerekek iskolába innivalónak. Készíthetem a következő adagot. De még van rózsaszirom:-)


22 megjegyzés:

  1. Finom lehet, az illata és az íze egyaránt! :) Szerinted anyukám mit szólna, ha megdézsmálnám a rózsabokrát?! :D Az én rózsáim már elvirítottak, meg az utóbbi napok viharos esői le is tördelték. :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Finom bizony!
      Szerintem Anyukád nem haragudna, ha neki is juttatnál az itókából:-)

      Törlés
  2. Gerdi ez olyan csodásan néz ki, azt a poharat szívesen küríteném:) Olyan mint egy rozé bor, amit tulajdonképpen szeretek, de nem nagyon iszom, így maradnék inkább a te üdítődnél. A rózsád is nagyon szép, még jó sok adagra való szirom van rajta.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm, Trollanyu! Én is az üdítőt részesítem előnybe! A rózsából meg még fog készülni innivaló. A szörp gondolata is kísért... de még nem értem el az elhatározáshoz.

      Törlés
  3. ó, a gyerekkori emlékek.
    tuti a futórózsi a "hibás".
    gyerekkoromban nagyanyám készített ilyent, de az is persze másabb volt mint amit én alkottam jó pár éve, szintén ilyen sportos (futó) fajtából.
    ide azzal a pohár itókával!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. 4Gyerek, a sportos rózsa nagyon jó:-))) Akkor jól gondoltam. Mert a bokorrózsa jóval illatosabb, az íze is más lehet. Most már muszáj lesz szorítanom valamelyik sarokba néhány tő igazi piros rózsát!

      Törlés
  4. Kedves Gerdi!

    Hirdettem egy játékot, kérlek nézz be hozzám, örülnék, ha csatlakoznál :-)

    Szépek a rózsáid :-)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Verus, köszönöm szépen! Már benéztem, s megpróbálok örömöt okozni Neked:-)

      Törlés
  5. Ó, rohanok Keresztanyámék rózsáját megtépni! Nagyon szeretem a rózsás dolgokat :) itt lehet kapni, lekvárt, és joghurtot is szirom darabkákkal!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Márti, régen volt rózsa ízű rahát, na azt nagyon szerettem. Az utóbbi időben nem akadtam rá.
      Remélem, Keresztanyád átengedi rózsaszirmai egy részét:-)

      Törlés
  6. Ez nagyon érdekes. Rózsalekvárról hallottam már, de ezt is szívesen megkóstolnám. Majd egyszer :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Martinelli, egy próbát megér:-) Én is hallottam rózsalekvárról, de nem kóstoltam.

      Törlés
  7. Ez nagyon finom és különleges lehet, még nem ittam és nem is hallottam ilyen itókáról, de szívesen megkóstolnám. A színe nagyon szép, persze nem csoda, ha ilyen szép tőről származik...

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Katalin, köszönöm! Valóban finom, még készítek, míg le nem hullatja az összes szirmát a rózsám.

      Törlés
  8. Érdekes "egyveleg", de biztos kellemesen illatos az aromája... :)
    Szép a futórózsád nagyon!

    VálaszTörlés
  9. Ez nagyon finom lehet! Nem ittam soha sem, de bisztos finom.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Timea, valóban finom, bár nem tudom, hogyan kellett volna készülnie. De így is jó.

      Törlés
  10. Csodaszép rózsából, fincsi üdítő, tetszik!

    VálaszTörlés

Gesztenyekrémes szelet

 Boldog új évet kívánok Mindenkinek! Meg békéset, sikerekben és egészségben dúskálót. Tegnap szántam rá magam, hogy nézzek rá a blogra, s ha...