Gyors csokis süti

Mára őszibarack süti készült, múlt héten viszont gyorsan túl akartam lenni a sütésen, ezért csak egy gyors kevertet készítettem. Kakaósan, aszalt szilva került bele, a tetejére meg csoki.

Hozzávalók:
2 dl-es bögrével mérve:

  • 2 tojás
  • 2 bögre cukor
  • 1 bögre olaj
  • 2 evőkanál kakaó
  • 1 teáskanál szódabikarbóna
  • 3 bögre liszt
  • 1 bögre tej
  • aszalt szilva (kb. 10 dkg)
  • 16 dkg étcsokoládé + 3 dkg vaj a tetejére
Így készült:
A kimagozott aszalt szilvát feldaraboltam.
A tojást a cukorral elkavartam, majd hozzákevertem a kakaót, 2-3 részletben az olajat, végül a lisztet, szódabikarbónát a tejjel váltakozva. Legutoljára az aszalt gyümölcs került bele.
Sütőpapírral kibélelt tepsibe simítottam a masszát. (28×34 cm-es tepsiben készült.)
180 fokon tűpróbáig sütöttem.
Mikor kihűlt, a csokit a vajjal gőz fölött felolvasztottam és rákentem  sütire.
Dermedés után szeleteltem.
Hétköznapi hozzávalókból egyszerűen, gyorsan elkészíthető. Az aszalt szilva el is hagyható, vagy másmilyen aszalt gyümölcs is kerülhet bele, ízlés szerint. Én szeretem benne akár a mazsolát is. :-)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Gesztenyekrémes szelet

 Boldog új évet kívánok Mindenkinek! Meg békéset, sikerekben és egészségben dúskálót. Tegnap szántam rá magam, hogy nézzek rá a blogra, s ha...