Csokis-lekváros süti

Nem is olyan régen sütöttem ilyen, vagyis hasonló sütit, de akkor elkövettem egy nagy hibát: nem készült róla fotó. A napokban úgy adódott, hogy gyorsan szerettem volna valami finomat sütni, így ehhez folyamodtam megint. Igaz, kicsit változtattam rajta, olaj helyett margarinnal készült és belekavartam még egy narancs héját és levét. Így még finomabb lett, a látványt viszont nem sikerült túlszárnyalni. Általában sikerül szépen kettévágni a sütit, ezúttal elszúrtam . Nem középen vágtam el, hanem közel az aljához. De nagyon finom süti, a krémeseket nem kedvelőknek és időhiánnyal küszködőknek az ünnepekre is merem ajánlani! :-)

Hozzávalók:
  • 25 dkg cukor
  • 4 tojás
  • 25 dkg margarin (vagy 1,5 dl olaj)
  • 2 evőkanál kakaó
  • 40 dkg liszt
  • 1 csomag sütőpor
  • 1,5 dl tej
  • 1 csomag vaníliás cukor
  • 1 narancs lereszelt héja és leve
  • sárgabaracklekvár
  • 10 dkg csoki + 2 evőkanál olaj a tetejére
Így készült:
A tojásokat a cukorral, vaníliás cukorral alaposan elkevertem. Hozzáadtam a mikróban megolvasztott margarint, majd a lisztet, sütőport, kakaót, tejet, narancshéjat és levet. Alaposan összekavartam. 
A masszát sütőpapírral bélelt, 26×32 cm-es tepsibe simítottam.
Tűpróbáig sütöttem.
Kihűlés után vízszintesen kettévágtam, lekvárral kentem.
A gőz fölött az olajban felolvasztott csokival bevontam a tetejét.
Dermedés után szeleteltem.

Finom, puha, egyszerű és nagyszerű süti. 
Aztán hogy vaj vagy margarin? Én hol ezt, hol azt használok, krémeket igyekszem vajjal készíteni, no meg a vajaskeksz az attól vajaskeksz, kedvencünk. De nem olcsó, a "jó" minőségű margarin árának is több, mint kétszerese. Sőt, közel háromszorosa. S amennyit én sütök, főleg, mióta Gergő egyetemista, (addig is mindig találtam rá okot), hát kisebb vagyonba kerülne vajjal készíteni mindent. Vagy inkább kevesebbet kéne sütnöm! :D


4 megjegyzés:

  1. Én jobban kedvelem az efajta sütiket, mint a krémeseket. Finomak, könnyen elkészíthetőek és végtelenül sokféleképpen variálhatóak. Nekem nagyon tetszik ez a csokis-lekváros süti.:)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm, Okki! Én a krémeseket jobban szeretem, de az időszűke megszerettette velem a keverteket is. Ez a lekváros kimondottan ízlett nekem is! :-)

      Törlés
  2. Szia!
    Megcsináltam ezt a sütit és nagyon finom lett! Igaz a csokiból többet tettem a tetejére. De szuper kis recept! Köszi!🙂

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Szia! Nagyon örülök, hogy megsütötted, annak még jobban, hogy ízlett is! :-) Szívesen!
      További jó sütögetést!

      Törlés

Gesztenyekrémes szelet

 Boldog új évet kívánok Mindenkinek! Meg békéset, sikerekben és egészségben dúskálót. Tegnap szántam rá magam, hogy nézzek rá a blogra, s ha...