Sajtos rúd

Ki tudja, hányadik már a blogon! De viszonylag gyakran sütök, mert szeretem őket, s nem térek vissza a régi receptekért, mindig valami más készül. Sokszor nem is keresek hozzá receptet- most sem. Csak úgy összedobtam ebből-abból -azért már nagyjából tudom, mitől lesz finoman ropogós, ahogy szeretem-, gyúrom-nyújtom-sütöm-kóstolom. Ez utóbbit sűrűn. :D

Hozzávalók:
  • 70 dkg liszt
  • 25 dkg reszelt sajt
  • 25 dkg margarin
  • 12 dkg zsír
  • 1,5 teáskanál só 
  • 2 tojás
  • 4 evőkanál görög joghurt
  • a tetejére felvert tojás és lenmag
Így készült:
A lisztet, sót (egy púpozott teáskanál és egy csapott) elvegyítettem. A zsírral, margarinnal, reszelt sajttal elmorzsoltam, majd összegyúrtam a tojásokkal és joghurttal. Kemény, de gyúrható tésztát kell kapnunk.
Enyhén lisztezett deszkán kinyújtottam a tésztát, lekentem felvert tojással, beszórtam lenmaggal (egy része világos lenmag), derelyemetszővel csíkokra vágtam.
Tepsibe pakoltam, 180 fokon pirosra sütöttem.
Még van belőle néhány darab, egy hét után is jó ropogós, élvezhető, 

1 megjegyzés:

Gesztenyekrémes szelet

 Boldog új évet kívánok Mindenkinek! Meg békéset, sikerekben és egészségben dúskálót. Tegnap szántam rá magam, hogy nézzek rá a blogra, s ha...