Sacher keksz

Fiam január elején ment vissza Szegedre. Kinéztem én egy-két útravalónak és néhány napra harapnivalónak megfelelő sütit, de valahogy sehogy sem akaródzott nekiállni sütni. Aztán egyik receptet két plusz tojás hozzáadásával átváltoztattam kanalas keksszé, s kavarás és tepsibe pakolás után már sülhetett is.
Ezt a receptet néztem ki. Biztos, az eredeti recept szerint is finom, de a variált változata sem lett rossz! 😋 Bár nem a legszebb süti, de egyszerűen elkészíthető és mindenkinek ízlett.

Hozzávalók:
  • 3 tojás
  • 30 dkg margarin
  • 20 dkg cukor
  • 1 csomag vaníliás cukor
  • 50 dkg liszt
  • 1 csomag sütőpor
  • 2 púpozott evőkanál kakaó
  • 1 evőkanál sárgabaracklekvár
  • 10 dkg aszalt sárgabarack
  • 10 dkg csokoládé
Így készült:
A csokit és az aszalt sárgabarackot kisebb darabokra vágtam.
A tojásokat elkevertem a cukorral, vaníliás cukorral és a mikróban megolvasztott margarinnal. Majd hozzáadtam a lisztet, sütőport, kakaót, lekvárt, és összekevertem. Sűrűn keverhető masszát kaptam. 
Végül beleforgattam a csoki- és aszalt barackdarabokat.
Két kanál segítségével diónyi kupacokat formáztam, tepsibe pakoltam, helyet hagyva közöttük, mert kissé elterülnek.
180 fokos sütőben sütöttem, addig, míg a tetejét megnyomva már nem puha.

Nem száraz, roppanós keksz lett, inkább puha, morzsálódós. És finom. :-) 
Az eredeti recept szerint nyújtani és szaggatni kellett volna- így jóval időtakarékosabb, s a nyújtódeszkát sem kell elővenni.

4 megjegyzés:

  1. Nahát, ha ezt kicsit előbb látom... mert már találtam egy kekszet a síelésre, de lehet, hogy elcsábulok... :-))

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. De örülök, hogy tetszik! :-) Ha a síelésre nem, de utólag is elkészítheted! Kellemes időtöltést kívánok Nektek!

      Törlés
  2. Szerintem nagyon jól néznek ki, pont útra való 😊

    VálaszTörlés

Málnás szelet

 Minél hosszabb ideig nem írok, annál nehezebb visszatérni. Már  a címadásnál is bajban voltam! :D Végül úgy döntöttem, nem cifrázom túl.  N...