Rakott karfiol-brokkoli

Nem manapság írtam meg ezt a bejegyzést, de végigolvasva, szinte ma is aktuális. A fogyás nem jött össze, inkább a beletörődés, hogy csak úgy nem mennek le azok a kilók. Több sem lett, de kevesebb sem.

Férjuram elhatározta, hogy néhány kilótól meg szeretne szabadulni. Ez a néhány úgy 10 kg. Egye fene, nekem se ártana, ugyanis kicsit megdöbbentem, mikor tavaly nadrágszíjjal hordott nadrágom anélkül is jó rám. Több mozgás? Egész nap mozog, ront-bont, aztán visszacsinálja. Én is talpon vagyok reggel fél 8-tól 5 órán keresztül. Aztán tovább is néha. Már felvetettem, hogy jó lenne egy lépésszámláló, mert kíváncsi vagyok, hány lépést teszek meg oda-vissza az iskolában egy nap alatt. Aztán este kinek van már kedve még tornázni is, esetleg szaladgálni? Az amúgy se tenne jót a térdeinek. Marad a kevesebb kalória. Azaz kevesebb szénhidrát. Vettünk jó sok zöldséget, s a vacsora az volt ilyen-olyan módon elkészítve, néha husival. Párolt zöldség, saláta, sütőben sült zöldségek, miegymás. Két hét múlva rájött, hogy ahelyett, hogy fogyna, még többet mutat a mérleg. Feladta.
Ekkoriban vettük a karfiolt meg brokkolit is. Sütőben szerettem volna megsütni, de Leányzó rábeszélt, hogy inkább rakva készítsem el. Ez ugyan már nem fogyókúrás a rizs miatt, de ha már úgysem számít, akkor minek mindig törjem a fejem feleslegesen! :D

Hozzávalók:
  • 70 dkg darált hús
  • 1 nagy fej hagyma
  • pici olaj
  • 1 evőkanál házi ételízesítő
  • só, bors
  • pirospaprika
  • kis doboz sűrített paradicsom
  • mokkáskanálnyi kakukkfű
  • 2,5 dl rizs + kétszeres mennyiségű víz
  • 15-20 dkg reszelt sajt
  • 4 dl tejföl
  • 1-1 kisebb fej karfiol és brokkoli
Így készült:
A karfiolt és brokkolit rózsáira szedtem, megmostam, sós vízben megfőztem, leszűrtem.
A hagymát apróra vágtam, olajon megpároltam. Hozzáadtam a darált húst, sóztam. Többször megkeverve morzsásra pároltam. Hozzáadtam a fűszereket, házi ételízesítőt, sűrített paradicsomot, majd a rizst és kétszeres mennyiségű vizet. Fedő alatt, kis lángon hagytam puhára főni a rizst.
Egy tepsi alját kiraktam fele karfiol és brokkoli rózsával, a nagyobbakat kisebbre szétszedve, ráborítottam a rizses húst, erre került a reszelt sajt, a karfiol-brokkoli másik fele, végül a tejfölt kentem el a tetején.
190 fokos sütőben addig sült, míg a teteje kissé megpirult.

Eddig paradicsomot nem tettem a rakott karfiolhoz, de jót tett neki, s a kakukkfű sem rontotta el. A sajt meg főleg nem! :-)
Amiből csak lehet, fagyasztok le Gergőnek, hogy még véletlenül se éhezzen. Ebből is akartam, de azt mondta, a karfiollal nem bírt megbarátkozni mindamellett, hogy az a jelszava újabban, hogy egy egyetemista ne válogasson. Így, mivel jó nagy adag lett belőle, három napig ettük. 
Korábban alaposan utánaolvastam, milyen ételek lefagyaszthatóak. Szinte minden, csak ne krumplis legyen, ne legyen tejes, majonézes. Én mindig nagy táska kajával indítom útjára, s meglepődtem, mikor mondta, hogy csak Ő használja a mélyhűtőt, három másik lakótársa nem. Én azt hittem, minden szülő azon töri a fejét, mi mindent főzzön, amivel túlél gyermeke két hetet. De ha rajtam kívül valaki mégis ilyen buzgó, "Lefagyasztható" címkével fogom jelölni az erre alkalmas ételeket, segítséget nyújtva ezzel sorstársaimnak. 

9 megjegyzés:

  1. Nagyon gondoskodo anyuka vagy. Azert a sport tenyleg fontos lenne, meg ha faraszto is munka utan. Komoly betegsegeket lehet megelozni rendszeres testmozgassal. En mar annyira rakattantam a futasra, tornara a kezdeti nehezsegek utan, h hianyzik, ha valamilyen okbol nem tudok mozogni.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm! :-)
      Teljesen igazat adok Neked, tudom, kibúvót a legkönnyebb találni, és csak komolyan rá kéne szánja magát az ember. Na ez még nem történt meg. Le a kalappal előtted, és mindenki más előtt, akiben ennyi kitartás van!

      Törlés
    2. Benned is sok kitartas van, latvan ezt a sok finom etelt, amit nap mint nap a csaladodnak keszitesz es meg le is jegyzeteled.

      Törlés
    3. Ó, köszönöm, nagyon kedves vagy! :-)

      Törlés
  2. Nagyon guszta lett a rakottasod, én is szoktam néha ilyen párosítással megsütni, vagy hogy hús nélkül. De így husival biztos sokkal finomabb 😊.
    Igen, azok a fránya kilók csak jönnek, de menni már nem akarnak olyan könnyen 😊. Én is sokszor eltervezem a tornát, egy-két napig csinálom is, aztán valahogy mindig elfeledkezem róla, pedig nagyon kellene....
    Jó lenne másfél kg-ot leadnom, akkor 58 lennék, az pont jó lenne. De hát mindig van valami, amit gyorsan meg kell enni... 😊

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm! :-)
      Katalin, Te hova akarsz fogyni, olyan csinos vagy! Az a másfél kiló hadd maradjon! Egyél finomakat, hétvégeken amúgy is túráztok egy jót! :-)

      Törlés
    2. Köszönöm Melinda, nagyon kedves vagy! Önmagában véve nem sok a mostani kilóim, de ahhoz képest hogy 2015-ben a betegségem után sikerült 52 kg-ra lefogynom a 65-ről, ahhoz képest sok. És ahhoz is sok, hogy hajdanán 59 kilóval mentem be a szülőszobába, amiből a lányom 3,55 kg volt 😊. Szerencsére egy idő óta stagnálok, de 60 fölé semmi esetre sem akarok menni. Sajnos szeretem az édességet, és sajnos kirándulni sem nagyon megyünk mostanában. Még októberben voltunk utoljára túrázni, de olyan rossz útviszonyok voltak, hogy inkább megvárjuk a jobb időt, ami még biztos eltart egy ideig....

      Törlés
  3. Kedves Gerdi! Tényleg nagyon guszta a rakott, és máskor is mindig nagyon finomakat főzöl, és azt hiszem, itt lehet a kutya elásva.
    Lépésszámlálót letölthetsz a telefonodra is, a Googla Playstore-ban van egy néhány ingyenes, én a Pedometert használom, nagyon jó.
    De ezzel együtt az a véleményem, hogy a súlycsökkenéshez célzott és rendszeresen ismétlődő mozgás kell. Én a változó kor beköszöntével (15 éve) nagyon gyorsan összeszedtem 6 kg-t, amit aztán 8 hónap alatt sikerült leadnom spinninggel, tornával. Most közelítek a 68-hoz, tavaly elkezdtem rendszeresen nordic walkingozni, éppen az 1 éves évfordulón volt meg a 1,5 millió lépés (és 1,5 kg-val vagyok több, mint 18 évesen). Nem fogyókúrázok, szeretek enni. nincsenek olyan szabályaim, hogy este 6 után nem eszem vagy ezt-vagy-azt nem eszem, és kortársaim többségével szemben nem kell szednem se vérnyomáscsökkentőt, se diabéteszem nincs. Ezért jó szívvel javasolnám nektek is pl. a nordic walkingot vagy egy szobabiciklit. A lényeg: a rendszeresség, min.3 alkalommal 1 héten.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm szépen!
      Még nem töltöttem le lépésszámlálót. Még.
      Olyan jó, hogy megosztottad a saját tapasztalatodat! Köszönöm az ötleteket, megszívlelem.
      Én magam is a rendszeres mozgásban hiszek, a diéta erre csak rásegít. A mozgás egy része megvan a mindennapos testneveléssel, a másik részéhez viszont nincs elég elszántságom. Próbálkozok... S motivációt keresek. Amit találtam is: idén lesz a 30 éves érettségi találkozónk.
      Köszönöm még egyszer és jó egészséget kívánok továbbra is!

      Törlés

Málnás szelet

 Minél hosszabb ideig nem írok, annál nehezebb visszatérni. Már  a címadásnál is bajban voltam! :D Végül úgy döntöttem, nem cifrázom túl.  N...