Erzsi-mézes

 A közelmúltban volt, hogy Leányzóm lovagjának családjában hármas szülinapot ültek. A tortákból nekünk is küldtek kóstolót, meg a Nagymama által sütött csíkos mézesből, ami nem csak kinézetre tetszett, de nagyon finom is volt. Már az első kóstolásnál elképzeltem, hogy fogom én azt megsütni, persze recept elkérése nélkül. Anyukám mézes lapja az alap, a krém pedig a szokásos vajas, fele kakaóval színezve. 

Húsvétra készült, a torta után erre jártak rá leginkább. Leányzó megkérdezte, ez milyen süti. Mivel így kénytelen voltam elnevezni is, az ötletadó nevét kapta hirtelen. Régen is neveztünk el sütiket arról, akitől származott a recept, némelyiket mai napig úgy emlegetjük.

    


Hozzávalók:

A lapokhoz:

  • 45 dkg liszt
  • 1 csipet só
  • 10 dkg cukor
  • 1 teáskanál szódabikarbóna
  • 20 dkg margarin
  • 1 nagy tojás
  • 3 evőkanál méz
  • 4-5 evőkanál tej
A krémhez:
  • 6 dl tej
  • 6 evőkanál liszt
  • 25 dkg vaj
  • 20 dkg cukor
  • 2 csomag vaníliás cukor
  • 1 evőkanál kakaó
A tetejére:
  • 14 dkg csokoládé
  • 4 evőkanál olaj
Így készült:
A lapokhoz a lisztet, sót, cukrot, szódabikarbónát tálba mértem, majd elmorzsoltam a margarinnal. Hozzáadtam a tojást, mézet, kevés tejet s összegyúrtam. Kicsit ragacsos lett, ezért nagyobb csipet liszttel megszórva átgyúrtam, így könnyebben kezelhető volt.
A tésztát 3 részre osztottam. Egyenként tepsi méretűre nyújtottam, közben liszteztem a deszkát, mert szeretett odaragadni. Tepsi hátán sorra kisütöttem őket. 180 fokon addig, míg enyhén megbarnultak, jellegzetes mézes színűk lett.
A krémhez megfőztem a pépet: a lisztet kevés tejjel simára kevertem. Majd fokozatosan hozzáadtam a többi tejet és a vaníliás cukrokat. Közepes lángon, állandóan kavargatva sűrűre főztem. Mikor elkezd főni, előbb darabos lesz, de tovább főzve-kavargatva kisimul. 
A pépet időnként megkavargatva hagytam kihűlni. Mikor kihűlt, kanalanként hozzáadtam a vaj-cukor keverékéhez, habosra kavartam.
A krémet kettéosztottam, feléhez kakaót adtam.
Az alsó mézes lapra kentem a kakaós krémet, a másodikra a világosat, s befedtem a harmadik lappal.
A csokit az olajjal gőz fölött felolvasztottam, s bevontam vele a sütit.
Másnapig a kamrában tartottam. Jól átpuhult, szépen lehetett szeletelni.



Mindenkinek ízlett, a répatortát követően ez lett a legkelendőbb süti. 
Ilyen lett a látvány és kóstolás alapján megálmodott süti. Szeretem a fotóval ellátott recepteket is, mert már a látvány alapján elképzelem, hogy készíteném el. Van úgy, hogy a recept elolvasása után ki is ábrándulok, maradok a saját elképzelésemnél. Vagy csak fotót mentek el, mert megihletett. S sütök, sütök, többet a kelleténél.



9 megjegyzés:

  1. Nagyon guszta szeletek, ügyesen megsütötted!

    VálaszTörlés
  2. Nagyon finom süteményt készítettél guszta!

    VálaszTörlés
  3. Köszi ezt a receptet, ma én is megsutottem, holnap fogjuk megkostolni.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Nagyon szívesen, Annamari! :-) Örülök, hogy meg is sütötted! Remélem, jól sikerült, s Nektek is ízlik! :-)

      Törlés
    2. Szerintem gyakori süti lesz, nagyon finom!

      Törlés
    3. :-) Köszönöm, hogy írtál! Nagyon örülök, hogy sikeres lett a süti!

      Törlés

Gesztenyekrémes szelet

 Boldog új évet kívánok Mindenkinek! Meg békéset, sikerekben és egészségben dúskálót. Tegnap szántam rá magam, hogy nézzek rá a blogra, s ha...