Bableves zöldségekkel

 Van, hogy bizonyos személyekre alig emlékszem, hozzájuk kapcsolódó ízemlékekre viszont igen. Ilyen a sok petrezselyemzölddel készült bableves, amit Rózsika néninél ettünk kicsi gyerekkorunkban. Nálunk laktak az emeleten, amikor az lakhatóvá vált. A húgaim egész kicsik voltak, s hagyta, hogy fésüljék őt. Ő pedig sörrel göndörítette a hajukat, bár erre nem igazán volt szükség, szőke fürtjeik maguktól is görbültek. Azt hiszem, ha nem lenne közös gyerekkori fényképünk vele, fel sem tudnám idézni az arcát. Csak ilyen apróságok, meg a leves, ami más volt, mint az Anyukáé.

Amit én főztem, az nem olyan lett, csak a petrezselyemről -ami soha nem marad ki belőle- jutott eszembe Rózsika néni. Anyuka mindig rántással és habarással készítette, ahogy szinte mindig én is. Ezúttal ezek nélkül, sok zöldséggel főztem. S így is finom...


Hozzávalók:

  • 50 dkg szárazbab
  • 1 fej hagyma
  • 3 sárgarépa
  • 2 petrezselyem
  • darabka zeller
  • 1-1 paprika és paradicsom
  • 1 csokor petrezselyemzöld
  • pirospaprika
  • 2-3 evőkanál almaecet
Így készült:
A babot előző este beáztattam.
A hagymát apróra vágtam, a répát, petrezselymet, zellert megpucoltam, mostam, szeleteltem.
A babot bő vízben főni tettem, sóztam. A hagymát is beleborítottam, majd mikor felfőtt, a többi zöldséget. A paprika és paradicsom is feldarabolva került bele.
Kis lángon főni hagytam, míg a bab megpuhul- addigra garantáltan megfő az összes zöldség is. Ha kell, még sózom és mokkáskanálnyi paprikát teszek bele. Kevés ecetet tettem még bele.
A petrezselyemleveleket megmostam, apróra vágtam. Csak akkor teszem bele, mikor a leves teljesen kész és el is zárom alatta a lángot.

Zöldhagymával, friss kenyérrel ettük. Második szinte nem is kell utána, vagy csak valami könnyű, egyszerű- mondjuk palacsinta vagy lekváros bukta. 

4 megjegyzés:

  1. Nagyon guszta lett a levesed, könnyű nyári fogás lehetett a sok zöldséggel, és így rántás nélkül. Amúgy én is mindig berántom a bablevest, paprikás rántással. De így is finom lehetett, mert nagyon jól néz ki, főleg hogy még szép régi emlékek is társulnak hozzá 😊.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm szépen, Katalin! Anyukám is mindig rántással készítette, én is többnyire, ez most kimaradt- így is finom volt, de hát a bableves mindenképp nyerő nálunk.

      Törlés
  2. Nagyszerűen néz ki, az egyik kedvenc levesem. :-P Én is, mint Katalin, mindig berántom a bablevest paprikás rántással.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm szépen! :-) A bablevesnek nálunk is mindig örül a család. Én meg szeretem főzni, bár néha hónapokra elfeledkezem róla. Én is a rántásos változatot szoktam főzni, most kivételt tettem, hirtelen felindulásból.

      Törlés

Málnás szelet

 Minél hosszabb ideig nem írok, annál nehezebb visszatérni. Már  a címadásnál is bajban voltam! :D Végül úgy döntöttem, nem cifrázom túl.  N...