Kávés-csokis keksz

 Férjuram, ahányszor csak evett belőle, mindig megjegyezte, hogy ez nagyon finom. Akkor biztosan az! 😉 Hétvégén készült almás pite társaságában, hogy Leányzónak, meg nekünk is legyen mire rájárni. Volt is vagy két napig! 



 
Hozzávalók:
  • 45 dkg liszt
  • 18 dkg porcukor
  • 1 csomag sütőpor
  • 2 csomag vaníliás cukor
  • 3 tasak 3az1-ben kávé
  • 1 csapott evőkanál őrölt kávé
  • 20 dkg puha vaj
  • 2 nagy tojás
  • 10 dkg csokoládé
így készült:
A csokit feldaraboltam.
A lisztet, porcukrot, vaníliás cukrot, sütőport, kávékat elvegyítettem, majd a vajjal elmorzsoltam. A tojásokat is beleütöttem, összegyúrtam, végül a csokidarabokkal is átgyúrtam. Könnyen formázható tészta lett belőle. 
Diónyi darabokat szaggattam belőle, gömbbé formáltam, papírral bélelt tepsibe pakoltam, helyet hagyva közöttük, mert terülni-nőni fognak sülés közben.
180 fokos sütőben egész világosra sütöttem, épp csak addig, míg a tetejét megnyomva már nem lágy a tészta.

Aki szereti a kávét, annak biztosan ízleni fog. Én szeretem, meg azt az időt is, amit délután kávézással töltök. Olyankor szoktam megpróbálni kitessékelni a fejemből a munkahelyen összeszedett gondokat, miközben gondolkodást nem igénylő tevékenységet végzek- de csak próbálkozok. Újra és újra felszínre kerülnek... 
Az is jó ebben a sütiben, hogy nem kell elővenni a gyúrótáblát hozzá- csak egy edény kell, amiben összegyúrjuk, aztán két tenyerünk közt meggömbölygetjük, s mehet is sülni. 






10 megjegyzés:

  1. Nagyon jól néznek ki a kekszeid, finomak is lehetnek! Én nem szeretem a kávét, sem a kávés ízesítésű édességeket, de aki igen, annak nagyon finom nassolni való lehet 😊.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm szépen, Katalin! Kávé helyett kakaóval is ízesíthető, úgy biztosan Neked is ízlene! :-)

      Törlés
  2. Nagyon finom lehet szeretem a kávés sütiket. Őrölt kávém van bár abból ritkán főzök kávét viszont nescafém van azt szeretem nem tudom mivel helyettesíthetném a 3 az egyben kávét? Szerinted ha összekevernék nescafét és complettát jó lenne?

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Éva, köszönöm! A neszkávé, ha granulált, egészben marad a sütiben, már jártam így, de ha nem darabos, működhet, esetleg nagyon pici vízben feloldva a kekszhez adni. Complettával keverve is jó lehet, egy próbát megér. De anélkül is.

      Törlés
  3. Kávé a kekszben, micsoda nagyszerű ötlet, köszönöm!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. A kávé mindenbe jöhet, de leginkább reggel a csészémbe! :D

      Törlés
  4. Én szeretem a kávét, biztos ízlene. Szépek!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm, Vanilin! Szerintem is ízlene! :-)

      Törlés
  5. Rég sütöttem kekszet a férjemnek. Szereti a kávét. Lehet, hogy kipróbálom.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Ani, két legyet üthetsz egy csapásra: kekszet is sütsz, s még kávés is! :-) Sok sikert hozzá!

      Törlés

Málnás szelet

 Minél hosszabb ideig nem írok, annál nehezebb visszatérni. Már  a címadásnál is bajban voltam! :D Végül úgy döntöttem, nem cifrázom túl.  N...