Kétszínű keksz

No nem, mint egyes emberek, hanem szó szerint!😀

Egy szláv nyelvű oldalon találtam az ötletadó receptet, igazából a formázás, kinézet ragadott meg, olyannyira, hogy Leányzónak ilyen készült útravalónak egyik nyári kiruccanására. De nem kell megvárni hasonló alkalmat az elkészítéséhez, bármikor jó rájárni ezekre a puha, kétszínű félgömbökre.

Hozzávalók:

• 1 evőkanál tejföl
  • 1 evőkanál kakaó + 1 evőkanál liszt a tészta két felébe
Így készült:
A lisztet, porcukrot, sót, vaníliás cukrot, sütőport tálba tettem, majd a szoba-hőmérsékletű vajjal összemorzsoltam. Hozzáadtam a tojást és tejfölt, összegyúrtam. Kissé lágy tészta lett.
Kettéosztottam, felébe 1 evőkanál kakaót, másik felébe 1 evőkanál lisztet gyúrtam.
Mindkét részt 3-3 részre osztottam, rudakat formáztam belőlük. Két-két világos és kakaós rudat egymás mellé illesztve összesodortam, majd ujjnyi darabokra vágtam. Ezeket a darabokat gömbbé formáltam, így pakoltam tepsibe, helyet hagyva közöttük.
180 fokos sütőben sütöttem, épp csak még enyhén pirulni kezd a széle. 8-10 perc alatt megsül.

Finom, puha, omlós kekszek lettek.
Eredeti recept itt . A formázáshoz is nyújt segítséget- bár én nem csak egymás mellé illesztettem a két tésztarudat, össze is sodortam, így jobban együtt maradt.

A makkokat nyaralás során gyűjtöttem, akkor, mikor Arkáról elgyalogoltunk Regéc várához. Terveztem, hogy folytatom a nyaralás fotóinak közzétételét, akkor jöjjön ez a nap. Oda-vissza volt vagy 25 km, kellemesen elfáradtunk. Nagyrészt megkíméltek az emelkedők, kellemesen hűs erdőben haladtunk, helyenként kőhalmok, kőfolyások tették változatossá a látványt, közben Leányzó kőfajtákat próbált beazonosítani, Fiúnk növényeket. Csak három tájfutóval találkoztunk.  Kiérve egy nagy tisztásra, meg is láttuk a várat a szemben lévő domb tetején, majd hamarosan Mogyoróskára értünk, a Zemplén másik apró, kedves falujába. Itt ittunk egy kávét, kellett is, mert innen nagyrészt felfele mentünk. A vár szépen felújított, élvezettel kószáltunk falai között, az óránkénti vezetővel való belső tér megtekintését sem hagytuk ki. A kilátást is érdemes megcsodálni...

1. Nagyon ötletes, mutatós ez a keksz, biztos gyorsan fogytak.
    Jó volt viszontlátni Regéc várát a képeiden 😊. Örülök, hogy folytatod az élménybeszámolódat, várom majd a többi nap eseményeit, tájait is 😊.
    Mi is Mogyoróska felül másztuk meg a hegyet, nagyon szép környék. Nektek a 25 km nem semmi volt.
    Elkezdtem már az Észak-Magyarország blogomra feltölteni a képeinket, az első két sorozat el is készült már:
    Regéc vára:
    Sáták Telkibányán, a szállásunk és a múzeum:

1. Köszönöm!
      Még jártunk 1-2 várban, azok is érdemelnek néhány szót.
      Ki nem hagyom a beszámolódat, szeretem a fotóidat, útleírásaidat, s ötleteket meríteni Tőled! :-)

2. Klassz ez a keksz! :)
    Nagyon szeretek várakba menni. Felveszem Regéc várát a látogatandó várak listájára, mivel gyönyörű!

1. Köszönöm szépen!
      Én is odavagyok a várakért, templomokért. A nyaralások során a környék összes régi épületét meg kell nézni. Regéc várát is nagyon élveztem. Gondos felújításon esett át, nem mint néhány másik vár...

Gesztenyekrémes szelet

Boldog új évet kívánok Mindenkinek! Meg békéset, sikerekben és egészségben dúskálót. Tegnap szántam rá magam, hogy nézzek rá a blogra, s ha...