Sós kalács

Nahát, már második megírt szöveget törlöm ki. Ilyet! Persze, hogy feldúlt vagyok, mikor néhány hónap leforgása alatt az autón minden elromlott, ami elromolhat! Ma reggel megint gyanús dolgot művelt, így nem a Szürke (ez a becses neve) vitte a Férjemet munkába, hanem őt vitték szerelőhöz. Még nem tudom, most éppen mi lelte, csak remélni tudom, nem húzza át a számításainkat. Már ami a nyaralást illeti. Na de ilyet nem tehet!
Én meg a bloggal vigasztalódok...
Múlt hét végén kenyeret kellett volna sütnöm, aztán más lett belőle. Sós kalács. Ilyet még úgysem sütöttem. Egyiket meg akartam tölteni sonkával, de közben meggyet magoltam, sietős volt a dolgom, így üres maradt. De kitűnően helyettesítette a kenyeret, bableves mellé is jó volt, meg tejföllel megkenve is.



Hozzávalók:
  • 1 kg liszt
  • 20 dkg rétesliszt
  • 2 teáskanál só
  • 5 dkg margarin
  • 5 dkg kacsazsír
  • 2 dl tej
  • 1 csomag élesztő
  • 1 teáskanál cukor
  • 2 tojás sárgája + 1 egész tojás
  • kb. 4 dl aludttej
  • 1 tojássárga lekenni
  • mák beszórni
Így készült:
A meleg tejben elkevertem a cukrot, belemorzsoltam az élesztőt, felfuttattam.
A lisztet, sót elmorzsoltam a margarinnak, kacsazsírral, hozzáadtam a tojásokat, élesztős tejet, s annyi aludttejet öntöttem hozzá, hogy közepes keménységű tésztát kapjak. Addig dagasztottam, míg sima, nem ragadós tészta lett. (Anyukám mindig azt mondta, addig kell dagasztani, míg nem ragad a kezünkhöz. Én annál is tovább szoktam.)
Letakarva hagytam megkelni.
Kb. egy óra múlva lisztezett deszkára borítottam, hat részre osztottam. Mindegyiket hosszúkásra sodortam, s hármat-hármat összefontam.
Tepsibe tettem, a tojássárgával lekentem, mákkal sűrűn beszórtam.
Hideg sütőbe tettem, s beállítottam 180 fokra. Addig sütöttem, míg szépen megpirult a teteje.

Puha, foszlós lett a tésztája. Legközelebb meg is töltöm, mondjuk sajttal, sonkával, aszalt paradicsommal... Ötlet van, csak a legközelebb nem tudom mikor lesz. Ma édes kalácsot akarok sütni, raháttal töltve. El kell használnom a legutóbb hozottat, mert nemsokára megyünk másikért:-)

9 megjegyzés:

  1. De nagyon guszta, sós kalácsot még én sem készítettem. Nagyon finom lehet!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm, Éva! Finom, csak Férjem számára elsőre csalódás volt, mert édesre számított. De aztán belejött a kóstolgatásba:-)

      Törlés
  2. Ilyet még én sem ettem, de biztos finom:)

    VálaszTörlés
  3. Én sem ettem még sós kalácsot, de fincsi lehet! :) Főleg megtöltve mindenféle finomsággal, ahogy írod is! :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Hankka, finom volt! Nekem hideg tejföllel amúgy frissen különösen ízlett. Megtöltve is fog készülni, de nem valószínű, hogy mostanában.

      Törlés
  4. De jól néznek ki, még nem sütötem, nem is ettem sós kalácsot, igaz ilyen kalács jellegű kenyeret már sikerült készíteni. Hideg tejföllel én is nagyon el tudnám képzelni. Remélem nem lesz gond az autóval és el tudtok menni nyaralni:)

    VálaszTörlés

Gesztenyekrémes szelet

 Boldog új évet kívánok Mindenkinek! Meg békéset, sikerekben és egészségben dúskálót. Tegnap szántam rá magam, hogy nézzek rá a blogra, s ha...