Sajtos lapok

Előbb kockáknak akartam nevezni, de még jön valami matematikus, s kifejti, miért is nem kockák. Hát valóban nem azok, csupán négyzet alakúakra vágtam, hogy ne a szokásos rúd formája legyen.
Már két hete nem sütöttem sóst, de már fájt rá a fogam, így megleptem magam. Meg a többieket is, mert olyan sikere lett, hogy hamarabb elfogyott, mint a zabkeksz.

Hozzávalók:

  • 50 dkg liszt
  • 1,5 teáskanál só
  • 25 dkg margarin
  • 20 dkg ömlesztett sajt
  • 3 tojás sárgája
  • 3-4 evőkanál tejföl
  • reszelt sajt beszórni
Így készült:
A lisztet, sót elmorzsoltam a margarinnal, majd az ömlesztett sajttal, tojások sárgájával és annyi tejföllel, hogy összeálljon a tészta. Én 4 evőkanállal tettem bele, ez picit soknak bizonyult, ezért még kevés lisztet tettem hozzá, hogy elég kemény legyen a tészta.
Egy órányi pihentetés után nem túl vékonyra, úgy 1 cm-esre nyújtottam, tetejét beszórtam reszelt sajttal, jól rányomkodtam. 
Derelyevágóval négyzetekre vágtam, tepsibe rakosgattam, 180 fokos sütőben pirosra sütöttem. Fontos, hogy jól süljenek meg, mert csak így lesz jó ropogós.
Nem csak ropogós lett, de a belseje réteges volt, mintha hajtogattam volna. Pedig nem...
Lehet, már szerepel hasonló a blogon. Nem egy receptet követve sütöttem, csak emlékeim alapján. De fincsi lett, ezért gondoltam megörökítésre érdemesnek.




29 megjegyzés:

  1. Nem csoda hogy hamar elfogyott, nagyon guszta!

    VálaszTörlés
  2. Nagyon finom lehet, már én is jó régen sütöttem sósat! Guszta így lapra vágva is és a lényeg hogy egyszerűbb az alkészítése is!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Éva, köszönöm! Nekem nagyon ízlett, máris sütném az újabb adagot belőle:-)

      Törlés
  3. Nagyon szépek, nem csodálkozom, ha hamar elfogyott:)

    VálaszTörlés
  4. Szépek lettek! Szeretnénk mi is:-)
    Nem kell bele sütőpor vagy élesztő?

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm, Hajni! Legközelebb küldök Nektek is:-)
      Nincs benne semmi fújtató. Van egy kedvenc, mákos-sajtos rúd receptem, amit kipróbáltam sütőporral s anélkül is. Anélkül finomabb lett. Innen jött az ötlet, hogy ebbe sem teszek.

      Törlés
  5. Hogy matematikailag mennyire helytálló a neve, azt nem tudom, de hogy nagyon jól néz ki, az biztos :-)

    VálaszTörlés
  6. Nagyon helyes kis kockák vagy lapok, az ömlesztett sajttal biztosan nagyon finomak is! :) Ha pedig még leveles is kicsit, akkor mindenképp nyerő, tetszik! :)

    VálaszTörlés
  7. Finom rágcsálnivaló és mennyivel egyszerűbb elkészíteni így kockázva!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm, Vicuska! Hát van benne valami, könnyebb tepsibe rakosgatni ilyen formában,mint a csetlő-botló rudakat:-)

      Törlés
  8. Nálunk is hamar elfogy a sós nasi, mert ritkábban készül mint az édes! :) Én is szoktam négyzetesre, van is fent! :))) Most igencsak elgondolkoztam, hogy holnapra valami sósat kéne készítenem! :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Barbi, valamiért nálunk is ritkábban készül sós, pedig szívesebben megeszem, mint az édeset. Változtatni kéne...

      Törlés
  9. Imádjuk a sós nassolni valókat - klassz a recepted, tetszenek a négyzeteid... :)

    VálaszTörlés
  10. Remek ötlet az ömlesztett sajtot beledolgozni. Ezt kipróbálom majd :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Janka, örülök, hogy elnyerte a tetszésedet!

      Törlés
  11. Hát a látványtól nagyon ráóhajtottam! Olyan kívánatosak! Dehát mindjárt este 10 óra, már nem állok neki sütni, inkább kotorászok a spájzban, hátha találok valami rágcsálnivalót...

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Marisz, köszönöm! Remélem, találtál valami rágcsálnivalót:-)

      Törlés
  12. Hű, Gerdi! Ez (is) nagyon guszta, végignéztem a bejegyzéseid, amik elmaradtak, mit mondjak van egy- két- három igen csudás süti Nálad ismét csak! Mindegy, hogy ezt minek hívjuk, de nagyon gusztusos, az biztos. Mondjuk holnap dolgozom, de sort kerítek rá valamikor, már nagyon rég sütöttem sósat. Szép hétvégét Nektek! :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Csilla, örülök, hogy benéztél! Nem sok bejegyzés született a nyár óta, süti annál több. Jó lenne többet itt elidőzni, de mintha egyre szűkebb lenne ez az idő. Azért örülök, hogy találtál Neked tetszőket!
      Szép hetet!

      Törlés
  13. Szia Gerdi! Megsutottem nagyon finom lett. De nekem a sajt a tetején nem ilyen szép szálas, mint Neked. Mondd, mit kell csinálnom, hogy az enyém is ilyen gusztusos legyen. Köszi a receptet még egyszer. Ancsa

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Szia, Ancsa! Nagyon örülök, hogy megsütötted a sütit! Jó régi recept... Nem írtam, milyen sajtot használtam, de a sajt fajtáján múlik, hogy szálas marad, vagy összeolvad sülés közben. A trappista tuti nem marad ilyen, azt használom legtöbbször sütéshez. Ez lehet Pannónia volt? Nem emlékszem. A füstölt sajt -Karaván - is így marad, meg a keményebb sajtfajták általában. De bízom benne, hogy csak esztétikai problémát okozott a tetején a sajt! :-)
      További jó sütögetést kívánok! Gerdi

      Törlés
  14. Köszönöm szépen a választ, Gerdi. Igen, csak esztétikai probléma volt (csak nekem). De nagyon ízlett a családak. Örülök hogy ratalaltam. Szia, Ancsa.

    VálaszTörlés

Gesztenyekrémes szelet

 Boldog új évet kívánok Mindenkinek! Meg békéset, sikerekben és egészségben dúskálót. Tegnap szántam rá magam, hogy nézzek rá a blogra, s ha...