2015. október 13., kedd

Sajtos perec

Egyszer már használtam ezt a pereckiszúró formát, gondoltam, jó lenne újra elő venni, míg be nem rozsdásodik. :-) Elég macerás dolgozni vele, sokkal egyszerűbb stanglinak felszabni a sós ropogósnak való tésztát, de hát ötévente érdemes időt szánni rá -mondom én, miközben Leányzót kértem meg a forma használatára, miközben én az ebéd készítésével foglalatoskodtam-, mert azért lássuk be, sokkal mutatósabbak a takaros pereckék, mint a rudacskák. Persze mindenképpen finomak, nekem most különösen jól estek, mert már ki voltam éhezve egy kis sós rágcsára. Kemény négy hét is eltelt, hogy nem készítettem...

Hozzávalók:
  • 50 dkg liszt (fele rétesliszt)
  • 25 dkg margarin
  • 1 evőkanál zsír
  • 2 teáskanál só
  • 2 tojássárga
  • 1 csomag sütőpor
  • 12 dkg füstölt sajt
  • 3 evőkanál tejföl
  • reszelt sajt a tetejére
Így készült:
A lisztet, sót, sütőport elmorzsoltam a margarinnal és zsírral. Hozzáadtam a reszelt sajtot, tojássárgákat, 2 evőkanál tejfölt és összegyúrtam. Még kevés tejföl kellett hozzá, hogy összeálljon a tészta. Annyi tejföl kerüljön bele még, hogy közepesen kemény tésztát kapjunk.
Rövid ideig pihentettem, de ez el is maradhat.
Enyhén lisztezett deszkán kinyújtottam, reszelt sajttal beszórtam a tetejét, rányomogattam.
Perecformával kivagdaltam, azaz Leányzó végezte a babrásabb részét a munkának.
Tepsibe rakosgattam, s 180 fokon pirulásig sütöttem.

A vágás közben lehulló tésztadarabok már nem kaptak ilyen tetszetős külsőt, csak simán ki lettek rudacskázva. 
Kellemesen sós, ropogós rágcsálnivalók lettek. Ma délután ettem meg az utolsó kettőt. Akár süthetném is a következő adagot belőle! :-)

4 megjegyzés:

  1. Nagyon szépek lettek! Nekem is van ilyen pereckiszúró formám, néhányszor már használtam, de én sem sokszor :-)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm, Katalin! Elég időigényes ezzel a formával vacakolni, de annál azért mégis gyorsabb, mint egyenként perecformára hajlítgatni a tésztát. :-) De azért időnként még befogom Leányzót perecet kiszúrni. :D

      Törlés
  2. Nagyon szívesen ropogtatnám! :) Szépek! :) Nemrég én is beszereztem egy perec formát, de még csak egyszer használtam.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Vanilin, köszönöm! Én meg szívesen megkínálnálak vele! :-)
      Én évekkel ezelőtt vettem a formát, akkor frissiben egyszer használtam, s most újra. Nem lesz gyakran leporolva, azt tudom. :-)

      Törlés