Habos diós szelet

Már jó ideje tervezgetem ennek a sütinek az elkészítését. Anyukám receptjei között találtam, de nem emlékszem, hogy Ő sütötte volna. Érdekesnek, kipróbálásra méltónak találtam. Menet közben azért kicsit változtattam a recepten. A töltelékbe csak az egyik cukorsziruppal leöntött, összetört lap és a dió kellett volna, de úgy gondoltam, túl száraz lenne. Ezért egy fél csomag vajat is tettem bele. Végül még így is kissé száraz lett, legalábbis nekem; nem is annyira a töltelék, mint inkább a lapok. Mert nincs mitől megpuhuljon. Még azon is gondolkodtam, hogy a dió előtt lekenem lekvárral a lapot, de elvetettem. Bár nem hiszem, hogy rosszat tett volna neki. Ha lesz ismétlés, lesz lekvár is. :-) Azért mindent összevetve finom lett, jó diós, tetején édes hab, omlós lapok:

Hozzávalók:
A lapokhoz:

  • 60 dkg liszt
  • 20 dkg zsír
  • 20 dkg cukor
  • 1 csomag sütőpor
  • 3 tojás sárgája
  • tejföl
A töltelékhez:
  • 1 vizespohár tej (2 dl)
  • 10 dkg cukor
  • 1 lap összetörve
  • 12,5 dkg vaj
  • 25 dkg pörkölt, darált dió
  • kevés rumaroma
A mázhoz:
  • 3 tojásfehérje
  • 20 dkg cukor
Így készült:
A lisztet, sütőport, cukrot elmorzsoltam a zsírral, majd hozzáadtam a tojások sárgáját s két evőkanál tejfölt. összegyúrtam, közben még keveset raktam hozzá, annyit, hogy összeálljon a tészta, de ne legyen túl kemény sem.
3 részre osztottam, mindegyiket tepsi méretűre nyújtottam (28×36 cm-es), tepsi hátán világosra sütöttem őket.
Hagytam kihűlni a lapokat.
A diót kis lángon, kavargatva kissé megpirítottam, majd ledaráltam.
Az egyik lapot -a legkevésbé sikerültebbet- összetörtem. A cukorból és vízből szirupot főztem (épp csak felfőztem) s azon forrón ráöntöttem az összetört lapra a rumaromával együtt. Hozzákevertem a vajat, kavartam, míg felolvadt benne. Belekevertem a diót.
Az alsó lapon elosztottam a tölteléket, a másik lappal befedtem.
A fehérjéket a cukorral gőz fölött felvertem, majd a süti tetejére kentem.
Másnap szeleteltem.


Finom volt, igazából csak egy bajom volt vele, hogy szárazak maradtak a lapok. Maga a töltelék is kissé morzsalékos volt, de lelapogatva szépen összesimult a lapokkal. Előbb kevésnek is tűnt, de felszeletelve bebizonyosodott, hogy mégsem az. 


6 megjegyzés:

  1. Habos is, diós is, csak finom lehet! ;-)

    VálaszTörlés
  2. Imádom ezt a sütit és a lekvár csak előnyére válik, de így is tökéletes :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Legközelebb -ami ki tudja, mikor lesz- lekvárosan készül majd. Te ismered ezt a sütit? Én még nem találkoztam vele sehol, azért is voltam kíváncsi rá. Amúgy köszi! :-)

      Törlés
  3. Imádom ezt a sütit és a lekvár csak előnyére válik, de így is tökéletes :)

    VálaszTörlés
  4. Kicsivel több tej biztos megoldaná a szárazságot. De amúgy nagyon finomsütike:

    VálaszTörlés

Gesztenyekrémes szelet

 Boldog új évet kívánok Mindenkinek! Meg békéset, sikerekben és egészségben dúskálót. Tegnap szántam rá magam, hogy nézzek rá a blogra, s ha...