Túrós bukta aszalt áfonyával

Mára jó időt jósoltak, ezért kirándulást terveztünk. Nem talált, már megint. Hideg nem volt, de a ragyogó napsütés máshol lehetett, itt inkább párás, felhős volt. Azért a kirándulást megejtettük, de rövidebbet, mert délelőtt még tanakodtunk, mi legyen. S ha már kiruccanást terveztünk, én felkészültem rá, mi mással, sütivel. :-) Túrós bukta készült szombat délután a szokásos, menetrend szerinti vasárnapi süti mellett. Ezúttal tésztájában is túrós, és mazsola helyett aszalt vörös áfonya került bele.

Hozzávalók:
A tésztához:

  • 1 kg liszt
  • 30 dkg margarin
  • 1 teáskanál só
  • 10 dkg cukor
  • 1 evőkanál vaníliás cukor
  • 25 dkg túró
  • 3 dl tej + 1 teáskanál cukor
  • 1 csomag élesztő
  • 2 tojás
A töltelékhez:
  • 60 dkg túró
  • 15 dkg cukor
  • 5 dkg vaníliás cukor
  • 1 evőkanál gríz
  • 10 dkg aszalt áfonya
Így készült:
A tejet megmelegítettem, elkevertem benne egy teáskanál cukrot, belemorzsoltam az élesztőt.
A lisztet, sót, cukrot, vaníliás cukrot tálba tettem, elvegyítettem. Hozzáadtam a túrót és margarint, összemorzsoltam. Beleborítottam az élesztős tejet, beleütöttem a tojásokat és összegyúrtam. Picikét lágy lett, ezért még két evőkanálnyi lisztet dagasztottam hozzá. Ha ellenben kemény lenne, tej kerüljön még bele. Eleinte elég ragacsos volt, de aztán mégis megszelídült.
Dagasztás után letakarva hagytam megkelni.
Közben elkészítettem a tölteléket: a túrót áttörtem, elkevertem a cukrokkal, grízzel és áfonyával.
Mikor megkelt a tészta, lisztezett deszkára borítottam, kinyújtottam, négyzet alakúra vágtam. Mindegyikre tettem 1-1 teáskanálnyi tölteléket. A négy sarkát összefogtam, összenyomkodtam, s hajtással lefele sütőpapírral bélelt tepsibe pakoltam őket. Elég közel egymáshoz, így sülés közben összenőttek, de simán szét lehet majd őket szedni.
180 fokos sütőben szép pirosra sütöttem.
Sülés után be lehet szórni vaníliás cukorral.


Puha, foszlós tésztájú süti lett. A töltelék épp, hogy elég volt bele, az utolsókba kicsit szűkebben is mértem. De ha nem lett volna elég sem esek kétségbe, lekvárosan is szeretem a buktát! :-)

8 megjegyzés:

  1. Csodálatosak lettek, szinte mosolyognak :)

    VálaszTörlés
  2. De nagyon szépek! Az áfonya is nagyon finom mazsola helyett, volt már hogy én is használtam így :-)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm, Katalin! A gyerekeknek is jobban hangzott az áfonya. A mazsolát megeszik ugyan, de nem rajonganak érte.

      Törlés
  3. Nagyon szépek először azt hittem zsömlék olyan szép kerekek lettek! Finom lehetett! Az idő mifelénk is borzalmas volt egész hétvégén ködben voltunk:)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm, Éva! Az idő mostanra lett igazán borzalmas... Szotyog az eső, lucskos minden.

      Törlés
  4. Elnevettem magam, mert én is arra asszociáltam, mint Martinelli- szépek, mosolygósak a buktáid :D

    VálaszTörlés

Gesztenyekrémes szelet

 Boldog új évet kívánok Mindenkinek! Meg békéset, sikerekben és egészségben dúskálót. Tegnap szántam rá magam, hogy nézzek rá a blogra, s ha...