Gesztenyés keksz

Pakoltam a mélyhűtőben, s találtam egy csomag, még karácsonyra vásárolt gesztenyemasszát. Kivettem, hogy kiolvadva majd kezdek vele valamit. Közben sürögtem-forogtam, s rám jellemző módon a gesztenyemassza feledésbe merült. Délután nekifogtam konyhai teendőimnek, összegyúrtam a linzer tésztáját, mikor is Fiam mögém tekintve megkérdi, a gesztenyéből mi lesz? Ekkor kaptam a fejemhez, hogy még az is ott van. A kérdésre még nem tudtam a választ, de abban biztos voltam, hogy csak valami gyors kerekedhet belőle. Valamikor kinéztem egy gesztenyés keksz receptet, de nem volt kedvem előkeresni, így alkottam egyet, az amúgy is kéznél lévő hozzávalókból. És még finom is lett! :-)
Hozzávalók:

  • 1 csomag gesztenyemassza (20 dkg)
  • 20 dkg liszt
  • 10 dkg zabpehely
  • 10 dkg cukor
  • 10 dkg darált dió
  • 12 dkg margarin
  • nagy csipet szódabikarbóna
  • 1 tojás
  • 10 dkg csoki bevonni
Így készült:
Minden belevalót tálba tettem, összegyúrtam. Kicsit ragadt, de rövid pihentetés után hagyta magát gombócokká gyúrni. Tepsibe pakoltam őket, villával kissé lenyomtam a tetejét.
180 fokon kisütöttem.
A felolvasztott csokiba belemártogattam a tetejüket, azaz Leányzó végezte ezt a műveletet, míg én másnap az ebéddel foglalatoskodtam. Nem jutott az összesre csoki, de anélkül is finom.

Gyorsan elkészült, s jó sok lett belőle, két nagy tepsivel. Nem omlós, inkább olyan tömör, kiadós keksz, de finom! Erre is jó a gesztenye...

8 megjegyzés:

  1. Nem csoda hogy finom lett, hisz Te nagyon ügyes vagy :-)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm szépen, Katalin! :-) Igyekszem, de nem mindig sikerül...

      Törlés
  2. Szuper recept, gyönyörű forma. 🙂

    VálaszTörlés
  3. Ilyet már én is terveztem csinálni, finom lehet. :) Boldog húsvétot!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Vanilin, nekünk ízlett. Annak, aki szereti a gesztenyét, nem okozhat csalódást.
      Köszönjük, megvolt! :-) Remélem, Nektek is jól telt az ünnep!

      Törlés
  4. Jó ötlet ez a keksz főleg, mert szeretem, ha valami egyszerűen elkészíthető :) Kellemes ünnepeket kívánok :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm, nálam is egyre inkább előny a gyorsaság és egyszerűség! :-)
      Köszönjük szépen! Remélem, Nektek is jól telt a húsvét!

      Törlés

Málnás szelet

 Minél hosszabb ideig nem írok, annál nehezebb visszatérni. Már  a címadásnál is bajban voltam! :D Végül úgy döntöttem, nem cifrázom túl.  N...