Tökmagos-rozsos pogácsa

Sok éve, még a blogos korszakom előtt gyakran sütöttem barna tökmagos pogácsát. Szerettük. Aztán elmaradt, mint sok más is. Nemrég eszembe jutott egy fotóról, s bár nem emlékszem, akkoriban hogy készült, alkottam egy hasonlót.
Szeretek pogácsát sütni, jó sokat egyszerre, mert nem csak éhségcsillapításra jó a nap bármely szakában, de tízóraira csomagolni is remek. Vagy leves mellé, kenyér helyett, vagy éppen másodiknak. Van is rengeteg féle-fajta a blogon. Szinte soha nem recept alapján készül, legfeljebb inspirálódok valahonnan. Amihez kedvem van, meg amit itthon találok, abból készül.

Hozzávalók:
  • 40 dkg teljes kiőrlésű rozsliszt
  • 40 dkg fehér búzaliszt
  • 20 dkg rétesliszt
  • 25 dkg margarin
  • 2 dl tej
  • 4 dkg élesztő
  • 1 teáskanál cukor
  • 2 púpozott teáskanál só
  • 1 nagy doboz natúr joghurt (400 g)
  • 1 egész tojás + 2 sárgája
  • 10 dkg tökmag
  • tetejére 1 felvert tojás, reszelt sajt, magok
Így készült:
A tejet megmelegítettem, elkevertem benne a cukrot, belemorzsoltam az élesztőt, hagytam felfutni.
Közben a liszteket tálba mértem, hozzáadtam a sót, margarint s összemorzsoltam. Belekerült a joghurt (szoba-hőmérsékletű legyen, ha akkor vettük ki a hűtőből, picit meg lehet langyosítani mikróban), tojások, élesztős tej. Összegyúrtam. (Ilyen ragacsos tésztával rég volt dolgom, nem volt egyszerű dolgozni vele, de nem hagytam magam.) Ha kemény lenne a tészta, még tej kerülhet bele.
Mikor megkelt, lisztezett deszkán kinyújtottam, rászórtam a tökmagot, feltekertem. Ekkorra már megszelídült a tészta, lisztezve nem volt ragacsos. Hagytam még pihenni negyed órányit. Ujjnyi vastagra nyújtottam, kis pogácsaszaggatóval kiszúrtam, tepsibe rakosgattam.
Felvert tojással lekentem (lehet bele tenni nagy csipet sót is, nem volt túl sós a tészta), egy részére reszelt sajtot szórtam, másik részére köménymag került.
180 fokos sütőben pirosra sütöttem őket.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Málnás szelet

 Minél hosszabb ideig nem írok, annál nehezebb visszatérni. Már  a címadásnál is bajban voltam! :D Végül úgy döntöttem, nem cifrázom túl.  N...