Kókuszkrémes szeletek

 Többnyire eltervezem, hogy mit fogok sütni, aztán mikor a megvalósításra kerül a sor, a lehető legjobban leegyszerűsítem. Most éppen orosz kucsmát terveztem sütni, hogy Sógorom kedvébe járjak- ugyanis ez az egyik kedvenc sütije-, mert Ő is az én kedvemben járt. A nyár végén hazautazott meglátogatni az édesanyját, s mivel mi a szép tervek ellenére sem jutottunk el szülőföldünkre, Őt kértem meg, hogy hozzon nekünk egy zsák padlizsánt. Ugyanis ott olyantájt  az itteni árakhoz képest  aprópénzért vesztegetik ezt az általunk kedvelt zöldségfélét. Meg is érkezett a szállítmány, de azóta sem tudom, mibe került- abból készült a közösen főzött zakuszka, de a többit magunknak raktam be a fagyasztóba. Hát sütivel honoráltam neki egyelőre a kedvességét. Ami egy jóval egyszerűbb, de kókuszos és finom süti lett.


Hozzávalók:

A tésztához:

  • 3 tojás
  • 20 dkg cukor
  • 30 dkg liszt
  • 1 csomag sütőpor
  • 2 csomag vaníliás cukor
  • 1,5 dl olaj
  • 1,5 dl tej
A krémhez:
  • 2 csomag tejszínízű pudingpor (vagy vaníliás)
  • 6 dl tej
  • 20 dkg vaj
  • 20 dkg cukor
  • 10 dkg kókuszreszelék + 2 evőkanálnyi a tetejére
Így készült
A tésztához a tojásokat habosra kevertem a cukorral, vaníliás cukorral, sütőporral, majd hozzáadtam a lisztet, olajat, elkevertem. Végül 2-3 részletben belekerült a tej is, simára kevertem.
Sütőpapírral bélelt tepsibe öntöttem a masszát. (28×32 cm a tepsi mérete.)
180 fokos sütőbe tettem, tűpróbáig sütöttem. 
Közben a pudingból, tejből sűrű pudingot főztem. Sűrűn megkeverve hagytam kihűlni. A vajat a cukorral elkevertem, majd kanalanként került bele a kihűlt puding, végül a kókuszreszelék. 
Az időközben kihűlt tésztalapot vízszintesen kettévágtam. Fele krémet bele kentem, a másik felét a tetejére.
Kókuszreszelékkel szórtam be a süti tetejét.


Akár azonnal is szeletelhető. 
Nagyon szeretem ezt a kevert sütialapot. Nem egy piskóta, de finoman pihe-puha, s bármivel tölthető, vagy csokidarabokat, mazsolát, diót, bármit belekeverve gyorsan kész az édes harapnivaló. Sógorom is elégedett volt vele! De az orosz kucsmát is megkapja egyszer...

8 megjegyzés:

  1. Sógornőd biztos nagyon örült ennek a finom sütinek! Nagyon jó, hogy mindenben így össze tudtok dolgozni, együtt a munka is könnyeben megy 😊.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Persze, ízlett neki! Szerencsésnek mondhatom magam, hogy három testvérem is van, és igen, bár nem túl sűrűn, de össze tudunk jönni, és az mindig olyan jó. Ha nem csinálunk semmit, akkor is. :-)

      Törlés
  2. Nagyon finom sütit készítettél ez nekem is kedvemre való lenne nem csak a sógorodnak:)

    VálaszTörlés
  3. Nagyon finomnak látszik, kókuszkrémes szeletet még nem is készítettem.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm szépen! Zsuzsa, itt az ideje, hogy kókuszkrémeset is süssél. Mi szeretjük, akárhogy is kerül a kókusz a sütibe.

      Törlés
  4. Gyönyörű képek, biztos finom volt.

    VálaszTörlés

Málnás szelet

 Minél hosszabb ideig nem írok, annál nehezebb visszatérni. Már  a címadásnál is bajban voltam! :D Végül úgy döntöttem, nem cifrázom túl.  N...