Meggyes-diós szelet

Már elég régen sütöttem meg ezt a sütit, fel is raktam a NO SALTY -ra. Egyszerű, nagyszerű, mutatós, finom, s, szerintem, elronthatatlan kevert süti. De mint kiderült, mégsem az, mert múlt hét végén jött egy üzenet, hogy egy kedves olvasó elkészítette, de túl édes lett s esik szét. Én rögtön előszedtem a régi receptes folyóiratokat (ugyanis a receptet ott találtam), gondolván, biztos, valamit kifelejtettem a hozzávalókból. Te jó ég, mekkora felelőség ez! Recepteket közzétenni, s valamit elírni! De nem, minden egyezett. Szombat lévén, a vasárnapra tervezett hamis túrós el lett odázva, s nekiláttam ennek a sütinek. Nem tudtam volna aludni, kis túlzással, ezzel a teherrel a hátamon. Míg sült a tortához való piskóta, gyorsan megkevertem, kb. 15 percem volt rá, tehát sokat nem is pepecseltem vele. Kíváncsian lestem be a sütőbe, mi lesz belőle, de szépen nőtt, a meggyszemek az előírásnak megfelelően süllyedtek bele a tésztába. Ki sem hűlt, megvágtam, de minden rendben volt vele.
No, ekkora körítés után bátran teszem közkinccsé a receptet.
Hozzávalók:
  • 30 dkg liszt
  • 25 dkg cukor
  • 15 dkg vaj vagy margarin
  • 15 dkg darált dió
  • 3 tojás
  • 3 dl tej
  • 1 csomag sütőpor
  • 1 üveg magozott meggybefőtt
A meggyet leszűrjük.
A vajat kikeverjük a cukorral, közben egyenként beleütjük az egész tojásokat, mindegyikkel jól elkeverjük. A lisztet, darált diót, sütőport elvegyítjük, s a tejjel váltakozva a tojásos masszához keverjük. Jól kikeverjük. Kikent tepsibe simítjuk. A meggyet pici liszttel elvegyítjük, s a massza tetejére szórjuk. Előmelegített sütőben tűpróbáig sütjük.
Annyit változtattam az eredeti recepten, hogy 30 helyett 25 dkg cukrot tettem, de elbírta volna még azt az 5 dkg-ot. Bár így is elég édes volt. És a margarin helyett vajat használtam. De nem hiszem, hogy ezen múlt volna. Én biztos, hogy máskor is megsütöm, főleg, mikor gyorsan akarok finomat. Főleg, miután a Fiam egész vasárnap rájárt, mondván, nagyon finom ez a süti,  de az a legjobb benne, hogy meggyes.

2 megjegyzés:

  1. Több mint tökéletes lett.köszönet a család nevében.
    Egy probléma merült csak fel....Gyorsan fogyott:) Sütni kell még egyet napokban.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Tehát mégiscsak jó recept:-)))
      Nagyon örülök, hogy megsütötted, hát még, hogy ízlett is!
      Köszönöm a visszajelzést! További jó sütögetést:-)

      Törlés

Málnás szelet

 Minél hosszabb ideig nem írok, annál nehezebb visszatérni. Már  a címadásnál is bajban voltam! :D Végül úgy döntöttem, nem cifrázom túl.  N...