Cseresznyés-diós rétes

A kukacmentes cseresznye másik feléből rétest készítettem. Csilla rétese volt az ötletadó, de én nem vagyok olyan ügyes, mint Csilla, ő ugyanis házilag készítette a réteslapot, én meg bolti leveles tésztát töltöttem meg a fincsi gyümölccsel. A grízt azért tettem hozzá, hogy beszívja a gyümölcslevet. Hédim nagy rajongója lett  a rétesnek, szerintem felét ő ette meg. De harmadát biztos:-)
Hozzávalók:
  • 1 csomag leveles tészta (50 dkg)
  • 10 dkg darált dió
  • 12 dkg cukor
  • 1 kg kimagozott cseresznye
  • 4 evőkanál gríz
  • tojás lekenni
Így készült:
A leveles tésztát szobahőmérsékleten felengedtem.
A diót, cukrot, grízt, cseresznyét összekevertem.
A tésztát hosszúkás téglalappá nyújtottam, kettévágtam. A tölteléket elosztottam rajtuk, a tészta közepén egy sávban elegyengettem. A tésztát feltekertem, a találkozásnál megkentem egy kis tojással, hogy majd ne nyíljon szét.
Tepsibe helyeztem, lekentem a tetejét tojással. 190 fokra előmelegített sütőben addig sütöttem, míg a teteje kissé megpirult.

Tálaláskor porcukorral szórtam meg a tetejét. 
Leányzóm annyira csalódott volt, mikor elfogyott a rétes, hogy megígértem neki, a héten sütök újra. Leveles tésztám van még, jobban is szeretem, mint a bolti réteslappal. Rá kellene vennem magam, hogy házilag készítsem el. De ebben a melegben ? Kifogást mindig találok:-)


15 megjegyzés:

  1. Nagyon helyes kis rudak lettek, jó párosítás a cseresznye a dióval! :)

    VálaszTörlés
  2. Cseresznye, dió....finom!:)

    VálaszTörlés
  3. Ebből én is szívesen ettem volna!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Marisz, Hédi gondoskodott róla, hogy hamar elfogyjon, így sajnos nem kínálhatlak meg...

      Törlés
  4. Megértem a kislányodat, én is imádnám! Cseresznye meg dió... hmmm:) Nagyon aranyos az új blogkülsőd!

    VálaszTörlés
  5. Nagyon fincsi lehetett!A gyümölcsös sütik nálunk is nyerők!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Zsuzsa, köszönöm! Késő őszig többnyire gyümölccsel fogok sütni, mi is szeretjük ám őket!

      Törlés
  6. Le a kalappal azok előtt, akik maguk készítik a rétestésztát!!! Én Nagymamámat láttam utoljára rétestlapot nyújtani! Nagyon dícséretes, ha valaki őrzi a hagyományokat...és a hagyományos réteslapokat ilyen kiváló töltelékkel tölti meg:)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Remélem, Csilla olvassa a dicséretedet:-) Én még soha nem készítettem réteslapot, mifelénk nem is sütöttek rétest. De tervbe van véve egy próba, s sikerélmény esetén több is.

      Törlés
  7. Cseresznyés-diós?? Hűha, ez jól hangzik, tetszik nekem ez a párosítás!
    Nekem nem lenne türelmem itthon készíteni a rétestésztát, de igazából időm és lehetőségem sem lenne hozzá Mila mellett. Ő aztán úgy kihúzogatná nekem a tésztát az asztalon, hogy az összes a földön kötne ki.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Gabriella, Lányomnak is tetszett, még sütiért nem láttam így rajongani:-)
      Én még nem is láttam, hogyan készítik a rétestésztát, de Csilla változatával talán boldogulnék. Bogarat ültetett vele a fülembe. Talán kölcsönkérem Milánt rétestésztát húzogatni:-)

      Törlés

Gesztenyekrémes szelet

 Boldog új évet kívánok Mindenkinek! Meg békéset, sikerekben és egészségben dúskálót. Tegnap szántam rá magam, hogy nézzek rá a blogra, s ha...