Cseresznyés-ribizlis túrós pite

Néhány napja leltem rá Hani blogjára, s mindjárt ki is néztem a cseresznyés-túrós pitéjét.
Kaptunk a szomszédtól egy láda cseresznyét. Nagyon megörültem neki, mert az idén nem bővelkedtünk még gyümölcsben. Azonnal nekiálltam, jót ettem belőle. Gondoltam, a többit majd kimagozom, sütök sütit belőle, a többit beteszem a mélyhűtőbe. Tartott ez a gondolat addig, míg valamelyikünk fel nem fedezte a lakókat a cseresznyében. Nem is ettem többet belőle:-) Akármilyen picik azok a kukacok, undorodom tőlük. Azért sajnáltam kidobni az összeset, hisz gyönyörű, fényes héjú, ropogós gyümölcs volt. Két ujjal megfogva s megvizsgálva minden egyes cseresznyeszemet hozzáláttam a magozáshoz. A kukacosok landoltak a komposztban. Annyit megmentettem belőle, hogy megsütöttem Hani sütijét, meg rétest is.
A sütit a Verus által meghirdetett játékra szántam, melynek lényege gyümölcsös ételek, édességek elkészítése.
A kiszemelt sütit igazán kevés változtatással készítettem el, csak a tészta és a morzsa mennyiségét növeltem kissé, mert attól tartottam, az én nagy tepsimben vékonyka lesz a 20 dkg lisztből készített linzertészta. No meg réteslisztet is használtam hozzá. Tudtam én, hogy nem lehet csalódás a süti, hát nem is lett az, a nagy melegben kimondottan jól esett a savanykás gyümölccsel megrakott túrós finomság. Mára alig néhány szelet maradt.


Hozzávalók:
A linzertésztához:

  • 25 dkg liszt (fele rétesliszt)
  • 15 dkg margarin
  • 10 dkg cukor
  • 1 tojás
  • fél csomag sütőpor
  • 3-4 evőkanál lekvár lekenni
A töltelékhez:
  • 50 dkg túró
  • 10 dkg cukor
  • 1 citrom héja
  • 1 csomag vaníliás cukor
  • 2 evőkanál búzadara
  • 2 evőkanál tejföl
  • 20-25 dkg magozott cseresznye
  • 15-20 dkg ribizli
A morzsához:
  • 15 dkg rétesliszt ( a sima is jó)
  • 10 dkg porcukor
  • 5 dkg olvasztott margarin
  • víz
Így készült:
A linzertésztához a lisztet a vajjal, cukorral, sütőporral elmorzsoltam, hozzáadtam a tojást, összegyúrtam. Mivel nagy volt a tojás, kissé lágy lett a tészta, ezért még tettem hozzá pici lisztet.
Fél órányit pihentettem a tésztát, közben meggyúrtam egy pogácsát.
A morzsát is elkészítettem: a lisztet, margarint, cukrot összemorzsoltam, annyi vizet adtam hozzá -néhány evőkanállal, egyenként adagolva-, hogy azért ne álljon össze a tészta, morzsás legyen.
A tésztát enyhén lisztezett deszkán tepsi méretűre nyújtottam (28×34 cm), a tepsibe helyeztem, s 180 fokra előmelegített sütőbe toltam. 10-15 percig elősütöttem.
Közben megkevertem a tölteléket: a túrót villával áttörtem, hozzáadtam a cukrot, citromhéjat, tejfölt, vaníliát, grízt, alaposan elkevertem.
A sütőből kivett tésztát megkentem a lekvárral, (én narancslekvárt használtam, mivel meg volt kezdve, Hani meg baracklekvárt), rásimítottam a túrótölteléket, elosztottam rajta a kétféle gyümölcsöt.
A morzsát a tetejére morzsoltam. Visszatoltam a sütőbe, s addig sütöttem,míg a morzsa a tetején enyhén pirulni kezd.

Hani, köszönöm szépen a receptet! Nagyon fincsi lett, biztos fogom még készíteni, akár másféle gyümölccsel is.

Örömködjek is egy kicsit:-) Megvan a 100. olvasóm is, Hani személyében! Persze másfél éves blog esetében ez nem nagy szám, de én akkor is nagyon örülök nekik, mindannyiuknak. Szeretettel köszöntöm őket, s örülök, hogy olvasnak:-)


15 megjegyzés:

  1. Guszta és nagyon finom lehet!Így még nem készítettem de nagyon vonzó számomra!

    VálaszTörlés
  2. Gratulálok a 100. olvasóhoz, olyan sok finomságot hozol, nem csoda, hogy ilyen sokan "követünk"! :) Nagyon tetszik a süti, gyönyörű lett, és szuper a blogod új külsője is! :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Hankka, nagyon kedves vagy, köszönöm szépen! A bloghátteret az annusblog.blogspot.hu-n találtam, s annyira megtetszettek ezek a pöttyös köcsögök, hogy gondoltam, teszek egy próbát, hogy állna a blogomnak. Még szokatlan, de tetszik:-)

      Törlés
  3. Ez nagyon finom lehetett, szeretem a gyümölcsös, túrós variációkat :-) Köszönöm a receptet, ma fel is került az Fb oldalra.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Verus, igazán finom volt!
      Köszönöm, hogy fel is tetted a receptet, rögtön nézem:-)

      Törlés
  4. Gratulálok a 100 regisztráláshoz, szép kerek szám! :)

    Mint ahogy kisfiam mondaná... "naccerű" (nagyszerű:)) ez a süti! :P

    VálaszTörlés
  5. Szépek lettek a sütik, örülök, hogy ízlik...és gratulálok a követőidhez, szép szám az a százas:-)!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Hani, köszönöm! Neked meg azt köszönöm, hogy Te lettél a 100. :-)

      Törlés
  6. Ezt nincs mese, viszem!!!! Gratulálok a 100. követődhöz, lesz ez még több is! :))

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Barbi, sok sikert hozzá!
      Köszönöm a gratulációt!

      Törlés
  7. Nagyon finom lehetett ez a süti! Kukacügyben egyezik a véleményünk.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Marisz, finom volt bizony! Most is szívesen ennék belőle...

      Törlés

Gesztenyekrémes szelet

 Boldog új évet kívánok Mindenkinek! Meg békéset, sikerekben és egészségben dúskálót. Tegnap szántam rá magam, hogy nézzek rá a blogra, s ha...