Lángoskoszorú

Elég gyakran sütök lángost, úgy havonta egyszer biztos az asztalra kerül. Hogy meg ne unjuk (nem, mintha tartanék tőle), szinte mindig másképp készül. Vagy az összetevőkön változtatok, vagy megtöltöm, vagy a formáján, mint ezúttal. Most megfontam a megkelt tésztát, így sütöttem ki olajban.
Hozzávalók:
  • 20 dkg teljes kiőrlésű rozsliszt
  • 30 dkg fehér búzaliszt
  • 30 dkg rétesliszt
  • 2 kiskanál só
  • 2 tojás
  • 3,5 dkg élesztő
  • 2 dl tej (+ szükség szerint víz vagy tej)
  • 1 kiskanál cukor
  • 3 evőkanál tejföl
  • 4-5 evőkanál olaj
Így készült: 
A langyos tejben elkevertem a cukrot, belemorzsoltam az élesztőt, s hagytam felfutni. A liszteket, sót összevegyítettem, hozzáadtam a tojást, tejfölt, élesztős tejet, összevegyítettem. Ha nem áll össze, még lehet tenni hozzá langyos vizet vagy tejet. A tiszta inkább kemény legyen. Végül az olajat is beledolgoztam, megdagasztottam. Letakarva hagytam megkelni, úgy fél-háromnegyed óráig.
Enyhén lisztezett deszkára borítottam, ujjnyi vastagra nyújtottam, szintén ujjnyi csíkokra vágtam. 3-3 tésztacsíkot összefontam, koszorúvá hajlítottam, a találkozásnál összenyomkodtam. 
Bő olajban mindkét oldalát barnára sütöttem.
Nem mindegyikből lett koszorú, egyik-másikat rúdnak sütöttem meg:
Fokhagymás tejföllel ettük. Ez úgy készül, hogy a tejfölt elkeverem csipet sóval, s belekeverek 2-3 gerezd zúzott fokhagymát. Férjem annyira nem rajong érte, de én nagyon szeretem, meg a gyerekek is. Így sima tejföl is kerül az asztalra, s lehet válogatni:-)

18 megjegyzés:

  1. Nagyon guszta, van még esetleg? Megkóstolnám fokhagymás tejföllel! :) Lángostésztát még nem láttam rozsliszttel készítve, de biztosan nagyon finom így is! :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Hankka, mivel nem most készült, sajnos nem szolgálhatok vele... Szeretem a rozslisztet, már pizzatésztába is került:-)

      Törlés
  2. Nagyon ötletes a lángos koszorú formában! Formára változatos, az íze pedig változatlanul finom!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Marisz, köszönöm! Szeretek elrugaszkodni a megszokottól:-)

      Törlés
  3. hátitt a bandának nem lenne türelme kivárni míg nekiállnék fonogatni.
    de az ötlet remek.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. 4Gyerek, köszönöm! Azért elég hamar ment...

      Törlés
  4. Szépen megfontad és szépre is sült!

    VálaszTörlés
  5. Milyen öletes! A fokhagymás tejfölt én is imádom:))

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Emi, köszike! Én szeretek fokhagymát tenni mindenfélébe, időnként túl is adagolom, már ha lehet... de Férjem szerint igen.

      Törlés
  6. Nahát, micsoda ötlet! Nagyon szépek lettek. :)))

    VálaszTörlés
  7. Hű, de jól néz ki - micsoda ötleteid vannak!! :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Gabriella, köszike! Ötletem több van, mint időm:-)

      Törlés
  8. Szuper ötlet!! Nagyon guszták lettek a fonott lángosaid!!

    VálaszTörlés
  9. Nagyon ötletes és mutatós, gondolom ugyanolyan finom is :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Katalin, köszönöm! Persze, hogy finom is:-)

      Törlés

Gesztenyekrémes szelet

 Boldog új évet kívánok Mindenkinek! Meg békéset, sikerekben és egészségben dúskálót. Tegnap szántam rá magam, hogy nézzek rá a blogra, s ha...