Háromcsokis brownie Flórától

-Én vagyok a jó kislány! Süss nekem brownie-t!- követelőzik mostanában Leányzóm, a Disney csatornán futó filmsorozat hatására. Amúgy is régóta szemezgetek ezzel a sütivel, amely már sok blogról köszönt vissza, nem kis csábítást kiváltva az olvasókból (na jó, én magamból indulok ki, de feltételezem, nem vagyok vele egyedül). Barbi és Flóra blogjáról szerettem volna választani receptet, de Flóra volt előbb a bloglistámban, így hozzá mentem előbb, s nem éppen egy brownie recept köszön rám? Nem is keresgéltem tovább, receptet lefirkantottam, leszaladtam a konyhába, s nekiálltam életem első ilyen sütijének.
Kicsikét azért változtattam a recepten, de ami hiba volt, hogy nagyobb tepsiben sütöttem, mint kellett volna. Nincs is olyan kicsi tepsim. Nem tudtam szépen rétegezni, így inkább foltos lett, s persze vékonyka. No de a sütifogyási index alapján ez nem változtatott a finomságán. Már csak annyi van belőle, amennyit elrejtettem az éppen osztálykirándulását élvező, ma estére hazaérő Fiacskámnak.
Hozzávalók:

  • 20 dkg vaj
  • 30 dkg cukor
  • 4 tojás
  • 20 dkg liszt
  • 1 csapott kiskanál só
  • 10 dkg tejcsokoládé
  • 10 dkg fehér csokoládé
  • 10 dkg étcsokoládé
Így készült:
A vajat mikróban megolvasztottam. Elkevertem a cukorral, sóval, majd egyenként belekevertem a tojásokat. Végül a lisztet is hozzákavartam.
A masszát 3 részre osztottam.
A csokikat külön-külön felolvasztottam, s mindegyik részhez hozzákevertem egy fajtát.
A tepsit kibéleltem sütőpapírral, s alulra öntöttem a tejcsokis masszát, rá a fehéret, tetejére pedig az étcsokisat. (Flóra 21×21 cm-es tepsiben sütötte, az enyém 25×32.)
175 fokra előmelegített sütőben 25 percig sütöttem. 

A Flóráé sokkal szebb lett, különálló rétegekkel, de elsőre ez is megteszi.
A tetején képződött egy vékony, ropogós réteg, a többi krémesen lágy. Még nem ettem brownie-t, de gondolom, ilyennek kell lennie. Mert annyira finom, hogy egyik szelet csúszik a másik után. Pedig édes és tömör, de mégsem lehet eltelni vele.
Szóval nagyon finom. Flóra, köszönöm szépen a receptet, a gyerekek nevében is:-) 


17 megjegyzés:

  1. Ezer éve készülök brownie-t sütni, de még sosem láttam neki. Ez nagyon jól néz ki, besorolom. Köszi.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Martinelli, igazán érdemes elkészíteni, csak attól tartok, sűrűn fogják követelni:-)

      Törlés
  2. Ez a fajta süti, tuti nyerő. :) Látszik, a szabadságolás. :))) Minden napra jutott valami, egy kis rétes(örülök, hogy inspirálódtál :)), egy kis útravaló keksz, még palacsinta is. :)))

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Hoppsz! majd elfelejtettem, nagyon tetszik az új külső. :)

      Törlés
    2. Csilla, köszönöm!
      Csak sajnos vége a szabadságnak, ma már belevetettem magam újra a dolgos hétköznapokba. De jó volt visszamenni a gyerkőcök közé:-)
      Persze, hogy kihasználtam az időt, főleg blogozásra. Mert sütni egyébként is szoktam. Palacsintát azt nem, ahhoz idő kell. Meg elszántság:-)

      Törlés
  3. És kezdődik a brownie őrület:))Csak el kell kezdeni, aztán kell és kell. Látszik rajta, hogy finom és cselekedve tanul az ember. Az első nekem olyan lett, hogy... épp nem brownie. A második meg maga a tökély:)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Emi, én is attól tartok:-) Máris keresgélem a következő brownie receptet. Arra jöttem haza, hogy Fiam panaszkodott, hogy a Leányzó megette az utolsó, neki járó szeletet:-) Így süthetem a következő adagot.

      Törlés
  4. Már Flóránál is láttam ezt a csodát, a Tied is szép lett! Én sem sütöttem még ilyen sütit, csak mindig megcsodálom őket. Nagyon teszik a blogod, gratulálok hozzá!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Teller-cake, köszönöm szépen!
      Eddig én is csak csodáltam a mások által sütötteket, de megfertőzött:-)
      Üdvözöllek nálam!

      Törlés
  5. Hát ezt nekem is ki kell próbálnom. Nagyon guszta lett!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Lilla, köszönöm! Csak rajta, nagyon fincsi, csak úgy eteti magát!

      Törlés
  6. Sokáig nem voltam brownie rajongó, aztán pár hónapja sütöttem egyet, azóta imádom! :)
    Nyami-nyami a Tiedből is... :P

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Gabriella, ez az, ha elkezdi az ember, nincs megállás!

      Törlés
  7. Szerintem nagyon szépek így kicsit foltosan is.:)) Örülök, hogy ízlett! Nekem egyik kedvencem.:)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm, Flóra, már keresgéltem nálad a folytatásnak valót:-)

      Törlés
  8. Na ez a brownie nagyon finom lehet. Most nekem is kel :)

    VálaszTörlés
  9. Ez igen, milyen jól néznek ki! Nem sütöttem még brownie-t, ezzel elcsábítottál:)

    VálaszTörlés

Gesztenyekrémes szelet

 Boldog új évet kívánok Mindenkinek! Meg békéset, sikerekben és egészségben dúskálót. Tegnap szántam rá magam, hogy nézzek rá a blogra, s ha...