Mogyorókrémes csavart rudak

Ez volt a másik süti, ami készült a kiránduló hetedikeseknek. A kiflinek valót a kenyérsütő dagasztotta, én pedig közben kézzel a rudacskáknak valót.
A formázást nem rég láttam egy újságban, de ott a tészta is, a töltelék is más volt. Talán lehetett volna egy kicsit édesebb, legközelebb 5 dkg cukorral többet tennék a tésztába, de remélem, így sem vall kudarcot. Majd kikérdezem Fiacskámat a fogadtatásról:-)


 Hozzávalók:
  • 1 kg liszt  (fele rétesliszt) + 2 evőkanál 
  • 4 dkg élesztő
  • 3 dl tej
  • 40 dkg margarin
  • 1 tojás
  • 10 dkg cukor + 1 kiskanállal
  • 1 kiskanál só
  • 2 evőkanál kakaó
A töltelékhez:
  • 4 evőkanál mogyorókrém (nagy üveg fele)
  • 1 evőkanál kakaó
Így készült:
A tejet meglangyosítottam, a kiskanál cukrot elkevertem benne, belemorzsoltam az élesztőt s hagytam felfutni.
A liszthez hozzáadtam a sót, 10 dkg cukrot, elmorzsoltam a puha margarinnal. Hozzáadtam a tojást, élesztős tejet s összegyúrtam. Ekkor nekem meglehetősen lágy volt a massza.
Kettéosztottam, felébe belegyúrtam a kakaót, másik felébe még két kanál lisztet. A tészta közepesen kemény lett. Amennyiben nem megfelelő az állaga, lehet még tenni lisztet hozzá, vagy ha kemény lenne, kevés tejet.
A tésztákat letakarva hagytam megkelni. 
A mogyorókrémet simára kevertem a kakaóval.
Mindkét tésztát nagyjából egyforma, kb. 5-6 mm vastag téglalap alakúra nyújtottam. Egyikre rákentem a mogyorókrémet, a másikat ráborítottam. 
Ujjnyi csíkokra vágtam, majd a csíkokat is kettévágtam, hogy ne legyenek túl hosszúak a rudacskák. Egyenként megsodortam őket néhányszor, így raktam sütőpapírral kibélelt tepsibe a sütiket.
Előmelegített sütőben sorra kisütöttem a 3 tepsibe belefért rudakat.
Ennyi lett:

A sütik melletti egérkét Hédi hozta Gergőnek az ő osztálykirándulásukról, Kalocsáról. Olyan kis aranyosak, a zsebpénzükből mindig hoznak valami kis apróságot, ami annál többet ér. Az egérkének volt egy seprűje is, ami útközben eltűnt. Emiatt sokat kesergett a Leányzó, kereste jó darabig, de anélkül is értékes darab:-)

11 megjegyzés:

  1. Nagyon tetszik ez a recept, nagyon finom lehet. Mindig mondom, hogy te egy tündér vagy :)

    VálaszTörlés
  2. Nagyon szepek es finomak is lehetnek!

    VálaszTörlés
  3. Ezt a megjegyzést eltávolította a szerző.

    VálaszTörlés
  4. Én is szívesen megkóstolnám, nagyon finomnak tűnnek! Nálunk is szokás volt, hogy valami kis apróságot vittünk a kirándulásokról a családnak:)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Emi, finomak voltak, hamar elfogyott. Legalábbis ami itthon maradt.
      Annak idején én is igyekeztem mindenkinek vinni valami apróságot a kirándulásokról. Enyémek is ezt teszik, olyan kis drágák:-)

      Törlés
  5. Nagyon guszta, nekem is jöhetnének!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Lilla, köszönöm! Legközelebb küldök belőle:-)

      Törlés
  6. Szerintem tuti siker volt a gyerekeknél, nagyon finom lehet! :)

    VálaszTörlés
  7. Ez nagyon jó ötlet, tetszik! :)

    VálaszTörlés

Gesztenyekrémes szelet

 Boldog új évet kívánok Mindenkinek! Meg békéset, sikerekben és egészségben dúskálót. Tegnap szántam rá magam, hogy nézzek rá a blogra, s ha...