Hankka répás üdítője

Hankka blogján leltem rá erre a remek receptre, s azóta legalább négyszer elkészítettem. Elsőként az eredeti recept alapján, aztán változtattam rajta egy keveset, aztán kicsit többet. Mindenképpen nagyon finom. Utoljára Leányzóm barátainak készült. Egyik gyerkőc kijelentette, ő nem szereti a répalét. De látva a sikerét, mégis kért kóstolót. Bevallotta, most már szereti a sárgarépás üdítőt. Akkor mégiscsak jó lehet:-)
Én a legutóbb készített változatot teszem közzé, az eredeti recept Hankkánál:-)

Hozzávalók:

  • 1 kg sárgarépa
  • 20 dkg cukor
  • 7 dl narancsszörp
  • 1 üveg őszibarackbefőtt
  • 2 citrom leve
  • víz
Így készült:
A sárgarépát megtisztítottam, nagyobb darabokra vágtam. Felöntöttem annyi vízzel, amennyi bőven ellepte, hozzáadtam a cukrot, majd lefedve puhára főztem.
Mikor már hűlt, összeturmixoltam. A barackot szintén, a levével együtt. Egy fazékba tettem, hozzáadtam a narancsszörpöt, citromlét, s annyi vizet, hogy megfelelően édes legyen. Felfőztem. Mikor kihűlt, fogyasztható.

Hankka nem főzte fel újra, de arra gondoltam, talán így tovább áll. Nem mintha ideje lett volna elromolni, mert minden esetben 2-3 nap alatt elfogyott. Igazán finom, egészséges itóka. Bár a narancsszörp bolti, felturbózva ezzel-azzal...

18 megjegyzés:

  1. Finom egészséges itóka a gyerkőcöknek biztos jó szomjoltó!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Éva, valóban finom, a gyerkőcök szívesen itták!

      Törlés
  2. A 7 dl narancsszörp töményen értendő, ugye? Ananászszörppel szerinted milyen lenne? Csak mert kallódik egy üveg ananászszörp nálunk, amit senki sem akar elfogyasztani...

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. KOnyhavirtuóz, igen, arról az émelyítően édes szörpről van szó! Szerintem ananásszal is finom lenne, bármilyen gyümölccsel el tudom képzelni. Én barackszörpöt is tettem egyszer hozzá, úgy is fincsi volt.

      Törlés
  3. bíztosan finom.
    narancsszörp házi készítés?

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. 4Gyerek, finom bizony! Á, nem, a narancsszörp bolti. Na ez az egy kevésbé egészséges benne.

      Törlés
  4. Így főzve, a répának nincs olyan intenzív íze. Biztosan finom.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Hajni, a répa íze nem is igazán érzik rajta, inkább sűríti az üdítőt. A narancs íze dominál benne.

      Törlés
  5. Már olyan régen készülök erre, hogy elkészítsem.
    Az eddig eszembe se jutott, hogy bolti narancslével is el lehet készíteni:) A répát meg kifejezetten szeretjük, engem nem zavar az íze.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Trollanyu, érdemes elkészíteni! Nem narancslével, hanem szörppel készült. Biztos, narancslével is jó, csak akkor nem kell nagyon hígítani vízzel.

      Törlés
  6. Finom frissítő, ezt ki fogom próbálni. :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Petra, csak ajánlani tudom! Sok sikert hozzá!

      Törlés
  7. Nekem is nagyon tetszik, recept elmentve, köszi!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Márti, örülök, hogy tetszik, sok sikert hozzá!

      Törlés
  8. Jó ötlet barackbefőttel, ki is próbálom legközelebb! Örülök, hogy ízlett! :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Hankka, meg sem köszöntem Neked a remek receptet... Akkor most megteszem: köszönöm szépen, igazán finom innivaló "sült ki" belőle! Még almával, vagy banánnal is el tudom képzelni... úgy is finom lehet.

      Törlés
  9. A bolti narancs szörp cukros,tartositó szeres ,ételszinezékes.A bolti öszibarack befött cukros ,tartosito szeres erre az italra az egészséges minösités nem megfelelö !!!


    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Kedves Névtelen, az utolsó mondatban magam is megkérdőjeleztem egészséges voltát, bár akkor is egészségesebbnek tartom, mint a bolti üdítőket. A narancsszörp valójában bolti, de ki mondta, hogy a barackbefőtt az?

      Törlés

Gesztenyekrémes szelet

 Boldog új évet kívánok Mindenkinek! Meg békéset, sikerekben és egészségben dúskálót. Tegnap szántam rá magam, hogy nézzek rá a blogra, s ha...