Vendégváró szelet

Ez a süti kisgyerekkorunkban nagyon divatos volt, aztán elfelejtődött, felváltotta másik süti, aztán azt is másik süti...
Egyszer régen elkísértem a Nővéremet egyik barátnőjéhez. A lány beharangozta jó előre, hogy van sütijük. Be is ment a kamrába, s hozott egy-egy szeletet mindenkinek. Ez nekem kisgyerekként is nagyon furcsa volt, hisz nálunk mindig egész tányér süti került az asztalra. Éppen vendégváró szelet volt, mindig ez az eset jut eszembe erről a sütiről:-)
Néhány héttel ezelőtt sütöttem ezt a sütit, ebben a nagy melegben nem szívesen mennék sütő közelébe. Én meggondolatlan mára meg palacsintát ígértem a gyerekeknek:-) A héten meg nálunk vendégeskedik egyelőre  egyetlen Unokaöcsém, neki is kell kedveskedni...

Hozzávalók:
A kakaól lapokhoz:

  • 25 dkg liszt
  • 5 dkg margarin
  • 1 tojás
  • 5 dkg porcukor
  • 1 kávéskanál szalalkáli (fél csomag)
  • 1 evőkanál kakaó
  • kb. 0,5 dl tej
A piskótához:
  • 5 tojás
  • 5 evőkanál cukor
  • 5 evőkanál liszt
  • 1 csipet só
  • fél csomag sütőpor
  • 1 citrom lereszelt héja
A krémhez:
  • 5 dl tej
  • 3 púpos evőkanál liszt
  • 1 citrom leve
  • 20 dkg cukor
  • 20 dkg margarin
A bevonáshoz:
  • 10 dkg étcsokoládé 
  • 2-3 evőkanál olaj
Így készült:

A kakaós lapokhoz valókat összegyúrtam. A szalalkálit feloldottam kevés tejben (kevesebb, mint fél dl-ben), úgy került bele. Ha nem áll össze, tehetünk még tejet bele.
A tésztát két fele osztottam, tepsi méretűre nyújtottam, s előmelegített sütőben tepsi hátán kisütöttem. Mivel vékony lap, hamar sül. (Tepsi mérete: 28×34 cm, sütési hőfok: 180 fok.)
piskótát a szokásos módon elkészítettem, a citrom héját is hozzáadva. Ugyanabban a tepsiben a lapokat követően kisütöttem.
A krémhez előbb megfőztem a pépet: a lisztet előbb kevés tejben simára kevertem, majd a többit fokozatosan hozzáadtam. Kis lángon, folyton kevergetve sűrűre főztem. Mikor kész, pici hűlés után lassan belekevergettem a citrom levét. Időnként megkeverve hagytam kihűlni.
A margarint a cukorral elkevertem, majd kanalanként hozzáadtam a kihűlt pépet.
A süti összeállítása: alól barna lap, erre rákenjük fele krémet, majd a piskóta következik, erre a krém másik fele, végül a második kakaós lap. Kissé lenyomkodtam.
A csokit gőz fölött felolvasztottam, bevontam vele a süti tetejét. Másnap szeleteltem.
A tetejére eredetileg porcukor került, vagy citrommáz (porcukor kevés citromlével elkeverve).
Egy másik receptet néztem ki, egy régebbi könyvből, ami hasonló, de hab volt a tetején. Végül mégis az Anyukám füzetéből kiírt recept mellett döntöttem. Nem a leggyorsabban elkészülő süti, de finom és mutatós.

17 megjegyzés:

  1. Nagyon jól néz ki, lerí róla a finomság!

    VálaszTörlés
  2. Hűha, micsoda emlékeket ébresztettél bennem. Ez volt régen a kedvenc sütim. Nagynénémnél mindig ez volt, amikor mi odamentünk. Igaz nálunk Tévé (TV) sütinek hívták. Sokáig kerestem a receptet, hogy én is el tudjam készíteni. Aztán Évánál találtam valami hasonlót, de nem jegyeztem meg és az is elúszott. Most viszont nincs menekvés, ezt el fogom hamarosan készíteni, mert ez egy kincs. Köszi Gerdi, nagyon jól néz ki a tiéd!

    Hát igen, fura az, amikor az embernek kiadagolnak egy db sütit. Ha torta lett volna, akkor még mondjuk, de ebből egy még kóstolónak is édes kevés :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Martinelli, ugye milyen jó előszedni ezeket a régi recepteket? Örülök, hogy örülsz neki:-)Igen, mifelénk is hívták televíziós sütinek is.

      Törlés
  3. Te egy hős vagy!!! Ilyen melegben sütit és palacsintát sütsz!...Bár van az a süti, amiért megéri izzadni a konyhában. Például ez:)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Hát a süti nem most sült, de a palacsintát a nagy melegben sütöttem! Köszi:-)))

      Törlés
  4. Ma én is palacsintát sütöttem:-)))! Ez pedig a legeslegkedvencebb sütim, nagyon szeretem, nagyim sokszor sütött ünnepek alkalmával!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Hani, akkor Te is egy hős vagy:-)
      Lehet nem szeretni ezt a sütit? Nálunk Anyukám sütötte, míg ki nem ment a divatból.

      Törlés
  5. Nagyon guszta és finom ez a süti! Ismerem, most azért nem biztos hogy nekiállnék sütni?:-))

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Éva, köszönöm! Martinelli írta, hogy látta nálad, én lemaradtam róla, majd rákeresek. Ebben a melegben ha sütök is, az biztos, hogy nem krémeset. Ilyenkor a hűtőbe be nem férne.

      Törlés
  6. Hát én ilyent még sem vendégségben (azt hiszem) sem itthon (ez azért tuti) nem ettem. Ha így írjátok, nektek elhiszem, hogy fini.

    Sütit osztani a vendégeknek? Atyám, Gerdi. Ez még az átkosban volt, porció?

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. 4Gyerek, tifelétek nem volt felkapott ez a süti? Mifelénk mindenki sütötte.
      Porció:-) Mennyit emlegetjük azt az időszakot, a mi gyerekeink el sem tudják képzelni, milyen lehetett.

      Törlés
  7. Egyetértek Tündével, hős vagy! Ilyen melegben bekapcsolod a sütőt? Dehát a gyerekekért és a családért mindent, ugye?! :) Tetszik a süti, biztosan nagyon finom. Azt hiszem, babapiskótával ismerem, de sütött piskótával is nagyon finom lehet! :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Hankka, annyira nem is vagyok hős, mert ez a süti korábban készült:-) Én szeretem ezt a sütit, főleg mert citromos. Babapiskótás változata is van, legalábbis hasonló, csak más a neve. Azt is meg kell süssem egyszer, nem rég láttam Citromhabnál.

      Törlés
  8. Nekem is a régi idők jutnak erről eszembe! Ha jól emlékszem, Anyumnak is televízió tésztaként volt leírva a füzetébe! Nagyon fincsi, bizony!!
    A "porció" valóban elég kellemtlen élményeket idéz fel...a minap nekem is eszembe jutott !:)Az viszont nem semmi, hogy vendégségben még a sütit is "porciózza" valaki! :(

    VálaszTörlés
  9. Marika, akkor Te is ismered ezt a sütit!
    A gyerekeknek szoktunk mesélni a sorbanállós, porciós időkről, de hát azt át kellett élni, hogy el lehessen képzelni.
    Ahány ház, annyi szokás...

    VálaszTörlés
  10. Ez nekünk is nagyon bejönne! Itt nálad lehet aztán válogatni és ötletet találni, ha sütni akar az ember:)

    VálaszTörlés

Gesztenyekrémes szelet

 Boldog új évet kívánok Mindenkinek! Meg békéset, sikerekben és egészségben dúskálót. Tegnap szántam rá magam, hogy nézzek rá a blogra, s ha...