Blogkóstoló 3. Édes és sós süti Évától: meggyes szelet és sajtos-magos ropogós

Mióta 4Gyerek útjára indította ezt a játékot, mindannyiszor lelkesen jelentkeztem rá. Olyan izgalmas, hogy éppen kinek a blogját sorsolja ki nekem a szerencse, meg a válogatás is, hogy vajon mit is készítsek a kínálatból. Előző két alkalommal számomra ismeretlen blog jutott, ezúttal egy régi kedves "ismerős", Éva receptjei közül válogathattam. Már a sorsolás után elkezdtem nézelődni, volt több jelöltem is. Tegnap aztán leültem a számítógép elé azzal az elhatározással, hogy addig nem állok fel, míg nem döntök. Kiírtam 12 receptet, újra átnéztem őket, s az első benyomás volt a döntő: a meggyes szelet lett a befutó. Tegnap készült, ma kóstoltuk. Nagyon-nagyon finom lett. Persze nem álltam meg, hogy ici-picit ne változtassak rajta: igaz, ez részben figyelmetlenségből eredt, mert határozottan úgy emlékeztem, hogy dió is kell bele. Oda is tettem mindig segíteni akaró Leányzómat, hogy daráljon diót. Ha már Hédi dolgozott vele, hát beletettem, s nem rontotta el:-)
Mivel sós ropogtatni valót is sütni akartam, ezt is Évától választottam. Abból sok található nála, egyik finomabbnak ígérkezik, mint a másik. Végül a sajtos-szezámmagos ropogós mellett döntöttem, csak éppen szezámmag nélkül, mert nálunk volt Sógorom, aki allergiás rá. Mák és lenmag került rá.
Jöjjenek a receptek:

Meggyes szelet




Hozzávalók:
A laphoz:

  • 4 tojás
  • 1 csipet só
  • 20 dkg cukor
  • 1 dl tej (vagy víz)
  • 1 dl olaj
  • 3 kiskanál kakaó
  • 20 dkg liszt (fele rétesliszt) + 1 evőkanállal
  • 1 csomag sütőpor
  • 10 dkg darált dió
A krémhez:
  • 3 dl meggylé (nekem 2 dl + 1 dl víz)
  • 1 csomag vaníliás pudingpor (vagy epres)
  • 20 dkg margarin
  • 15 dkg cukor (ha nem édes a meggylé, akkor 20 dkg)
A díszítéshez:
  • 5 dkg durvára vágott étcsokoládé
  • fél üveg magozott meggy
Így készült:
Egy kis üveg házilag eltett magozott meggyet szűrőbe tettem, hogy lecsepegjen a leve.
A tésztához szétválasztottam a tojásokat. A sárgákat habosra kevertem a cukorral, majd hozzáadtam az olajat, amivel szintén alaposan elkevertem. Hozzákevertem a többi hozzávalót. A fehérjéket a csipet sóval keményre vertem, s ezt is a masszába kevertem. Mivel meglehetősen lágynak tűnt a tészta, még egy evőkanál lisztet tettem bele.
Egy 25×32 cm-es tepsit kibéleltem sütőpapírral, s belesimítottam a masszát. 175 fokra előmelegített sütőben  tűpróbáig sütöttem.
A meggylét főni tettem. Közben a pudingport elkevertem a vízzel, hozzátöltöttem a meggyléhez, és sűrűre főztem. Kavargatva kihűtöttem. Közben a puha  margarint elkevertem a cukorral, majd hozzákanalaztam a kihűlt meggyes pudingot. Habosra kavartam.
A krémet a kihűlt tésztára kentem. Megszórtam a csokidarabkákkal, kiraktam meggyszemekkel.
 Másnap kockákra vágtam úgy, hogy minden szeletre jusson egy szem meggy.


Nagyon finom lett, a tésztája inkább szaftos, mint száraz, kellemesen harapható, pihe-puha. A krém meg édeskés-savanykás. Ez a tészta csak lekvárral összeragasztva is igencsak finom lehet.

Sajtos-magos ropogós


Valóban jó ropogós, fincsi rágcsálnivaló lett belőle. Több, mint dupla adagot készítettem, de kellett is, mert rájárunk, főleg én!
Hozzávalók:

  • 25 dkg margarin
  • 1 evőkanál zsír
  • 60 dkg liszt (fele rétesliszt)
  • 2 csapott kiskanál só
  • 1 csomag sütőpor
  • 10 dkg reszelt sajt
  • 1 kis pohár tejföl (1,5 dl)
  • 2 tojássárga
  • nagy csipet őrölt fehérbors
A tetejére:
  • 1 tojásfehérje
  • nagy csipet só
  • lenmag, mák, szezámmag
Így készült:
A puha margarint, zsírt elmorzsoltam a liszttel, sóval, sütőporral. Hozzáadtam a tejfölt, tojássárgákat, reszelt sajtot, borsot, alaposan összegyúrtam. Közepesen kemény, jól gyúrható tészta lett. 
Keveset lehet pihentetni is, de ennek már nem volt ideje, mert majdnem kisült a meggyes lapja.
Enyhén lisztezett deszkán kinyújtottam, kb. fél cm vastagra. Nyújthattam volna vékonyabbra is, mert sülés közben még nőtt kicsit. Derelyemetszővel négyzetekre vágtam, tepsibe pakoltam.
A tojásfehérjét a sóval villával kissé felvertem, majd lekentem a sütiket, maggal szórtam be. Az első tepsire mák került, a másodikra lenmag.
Előmelegített sütőben (180 fokon) pirosra sütöttem.
A lehullott széleket, amik nem lettek négyzet alakúak, összegyúrtam, s rudakat vágtam belőlük. Ezek még finomabbak, még ropogósabbak lettek. El is fogytak, mire lefotózhattam:-)

23 megjegyzés:

  1. Örülök hogy sikerült olyat találnod ami elnyerte tetszését a családodnak ! A meggyest nagyon szeretjük mi is. Guszta nagyon mind a kettő!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Éva, nem ment könnyen a választás, annyi finomság van Nálad. Érdekes, hogy böngészés közben sok újat találtam, pedig rendszeresen olvaslak (na jó, amikor van időm). A meggyes már régebb megtetszett, így most ez lett a nyerő. Majd sorra veszem a többit is, valamikor:-)

      Törlés
  2. Ilyen sorrendben nekem is jöhet...:)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Lilla, ezúttal még van belőle, máris küldöm:-)

      Törlés
  3. Látom Te is kettőt választottál! Nehéz döntés lehetett ennyi jó recept közül! Mindegyik nagyon jól néz ki, szívesen eleszegetném őket!! :))

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Barbi, összesen tizenkettőt:-) De elsőre ez a kettő készült el.

      Törlés
  4. kóstolóóóót kérek szépen én is

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Odaért már a kóstoló? Vagy eltévedt útközben?

      Törlés
  5. Nagyon szuper választás volt mindkettő, istenien néznek ki:)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm, Trollanyu! Ráadásul még nehéz is volt a választás:-)

      Törlés
  6. Finom mind a kettő, nagyon jól választottál! A meggyesből most különösen leemelnék egyet... :P

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm, Gabriella! Én is megenném a meggyest, még mindig, csak sajna elfogyott...

      Törlés
  7. Nagyon szép lett a meggyes szeleted, régebb mi is szoktuk sütni, mostanában nem, nem tudom miért:) Olyan finom azzal a savanykás krémmel.
    A sós süti pedig mindig jól jön:)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Kati, köszönöm! Nekem is a savanykás krém ízlett benne a legjobban. Így van ez a sütikkel, egy darabig sütjük őket, aztán mindig jönnek újabbak.

      Törlés
  8. Nyerő páros! Mindkettőnek sikere lenne nálunk is:)

    VálaszTörlés
  9. A sóst már én is megsütöttem, a meggyest még nem, de biztos odalennék érte! Igaz itt még nem láttam meggyet, minden sokkal később érik itt Keleten :(

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Márti, még itt sem érik a meggy, magozott meggybefőttből készült. Most kezd pirosodni, de még irtó savanyú lehet.

      Törlés
  10. Bármelyiket elfogadnám, de leginkább mindkettőt! Egyébként én is így vagyok, egyszerűen nem tudok dönteni, aztán mindjárt kifutok az időből! :)

    VálaszTörlés
  11. Nagyon jól választottál! Szuperül néz ki mind a kettő! Most én is elfogadnék egy szelet meggyeset!:) Nagyon fincsi lehet, főleg, hogy olyan" pihe-puha" ! :)

    VálaszTörlés

Gesztenyekrémes szelet

 Boldog új évet kívánok Mindenkinek! Meg békéset, sikerekben és egészségben dúskálót. Tegnap szántam rá magam, hogy nézzek rá a blogra, s ha...